Massa Punten Op de Lancia Kappa 2.0 5 cylinder bj 1998

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
stefanensaskia

Massa Punten Op de Lancia Kappa 2.0 5 cylinder bj 1998

Unread post by stefanensaskia »

Goedenavond,

ik heb 1 in de zoveel weken een storing in de auto, dat alles uitvalt behalve de auto.
de garage zei, dat ze de massapunten hebben gereinigd, maar weet inmiddels wel beter dat ze wel meer niet gedaan hadden.

Afgelopen woensdag in een regenbui viel midden op de snelweg alle electronica uit, niks deed het meer .... op de vluchtstrook de auto aan en uit gedaan en daarna werkte alles weer. de meesten zeggen een massa probleem.

Bij het uit en inbouwen van de interieur sensor vond ik al een draadbreuk bij het contactslot, deze gerepareerd, daarnaast vond ik nog een bleutooth lampje met draad achter de voorruit onderaan tegen het dashboard, ook deze was voor de helft aangesloten, aangezien ik dat ding niet gebruik die ook weggehaald.

Dynamo laadt de accu goed op, zag alleen dat de plus en min aansluiting die op de accu aangesloten worden niet al te best meer zijn, morgen even nieuwe erop zetten.

Kunnen mede forum gebruikers mij nog vertellen waar alle massapunten in deze auto zitten? of heeft iemand dit probleem ook gehad?

Mistlamp ook nog vervangen aangezien 1 dusdanig gescheurd was dat er water inkwam, en ook de koplampen hebben wat lichte vochtverschijnselen, die kit ik morgen ook even af, helpt dat niet dan 2 nieuwe koplampen erin. Beide motortjes werken ervan ook niet, zou dit ook deze storing kunnen veroorzaken? nieuwe koplamp + motortje kosten € 180,- per stuk.

Had de rubberen afdicht dopjes op de koplamp eral afgehaald zodat de condens eruit kon.

Hoop op antwoorden, zodat deze rare activiteiten niet meer voorkomen, het is immers levensgevaarlijk als je medeweggebruikers niet kunt laten merken met o.a gevaarsknipperlichten dat je auto het begeefd, en zonder ruitenwissers in een stortbui rijden is ook niet tof. Dit keer kwam het doordat ik de verlichting activeerde, de andere keren brande of alles al of brande erniets en kwam de storing ook zo ineens onder het rijden.

het gekke is, je draaid de contact sleutel ff naar dat alles uit is, je zet hem weer op contact en alles werkt weer :s

Hoor van jullie, alvast bedankt voor de reacties.

Stefan, Lancia Kappa 2.0 5 cylinder met powerbak kleur blaauw bouwjaar 1998
Attachments
lancia kappa 2_0 1.jpg
lancia kappa 2_0 1.jpg (44.88 KiB) Viewed 789 times
stefanensaskia

Re: Massa Punten Op de Lancia Kappa 2.0 5 cylinder bj 1998

UPDATE

Zonet van mijn schoonouders terug naar huis gereden, rit van 12 kilometer. Start de auto doe de lampen aan, zet de kachel aan , radio aan en rij weg.

Op de autoweg is het mistig en ik besluit mijn mistverlichting aan te doen, het dashboard en radio vallen dit keer samen met de verlichting enkele seconden uit en herstelt zichzelf weer.

Bij thuiskomst nog even naar de voltmeter gekeken, met alle aparatuur aan met draaiende motor geeft hij 12 volt aan, tenminste hij staat precies in het midden. doe ik de motor uit en alle energie gebruikers en zet hem op contact dan staat hij op 10 volt, maar auto start wel, niet altijd in 1 x maar dan wel de tweede keer, doe ik overdag al rijdend alle energie verbruikers uit dan gaat het metertje de 12 volt voorbij naar 13 volt.

Erg kloten deze storing, want het zal je maar in de drukke avondspits gebeuren dat je een aantal rijbanen oversteken moet om de vluchtstrook te bereiken en dat zonder knipperlichten en verlichting etc...

Dit was de aanvulling op de rest van deze forum discussie.

Groeten,

Stefan
Koos

Unread post by Koos »

Contaktslot oorzaak !! als je daar aan rommelt doet alles het weer zeg je.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
stefanensaskia

Koos,

idd, als ik hem even weer uit en aan doe, werkt alles daarna weer.
Wat is de oplossing dan? nog een kabelbreuk ergens in de bedrading bij het contactslot of is het contactslot kapot.

Groeten,

Stefan
Koos

Unread post by Koos »

Meestal zit het in het slot ,je kunt het controleren door als de storing zich voordoet aan de sleutel te rommelen of de sleutel een klein stukje te verplaatsen
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
stefanensaskia

Koos,

is goed, ga er straks met een electriciën naar kijken, het slot of de bekabeling rondom het slot zal ik ook laten bekijken. De rest wat ik geschreven heb ga ik straks ook repareren.

Is er nog iemand die weet waar alle massapunten zich bevinden? kreeg van 1 iemand al als tip dat ik vooral het massapunt bij het stuurbekrachtigings reservoir niet vergeten moest.

Groeten,

Stefan
pauloort

Unread post by pauloort »

Aan de linkerkant van de auto,onder de motorkap naast de accu zitten 2 bouten met een aantal (ik geloof bruine) draden.
even de accu er uit en de bouten los draaien,plaatwerk even opschuren en de kabelaansluitingen ook even schuren,dan weer monteren en bij mij heeft dat geholpen.
stefanensaskia

Goedenavond, alle storingen zijn opgelost,

massakabel van de dynamo was gedeeltelijk kapot, in de auto liepen draden richting de kofferrbak en achter de bekleding aldaar had een alarm gezeten, draden stond nog stroom op en het was vochtig, en 1 koplamp motortje maakte kortsluiting.

Al met al weer een italiaan bevrijdt van een kwaaltje.

Bedankt voor de reacties
stefanensaskia

Nou, € 500,- lichter ..... nieuw contactslot, her en der kabelbreuken gerepareerd erg veel man uren ....

EN NU ZIT DE STORING ERNOG IN!!!! de garage en o.a de dealer weten het niet meer, alles is doorgemeten elk kabeltje is bekeken her en der is wat vervangen maar zo'n extreme storing hebben ze nog nooit meegemaakt.

Gisteravond laat rij ik op de snelweg en valt alles weer uit, dit keer door de richtingaanwijzer! gevaar knipperlichten werken niet meer, dasboard is uit, motor draait nog eventjes door zelfs als de sleutel uit het NIEUWE contact slot gehaald is.

Deze Kappa is levengevaarlijk!!! zonder verlichting en gevaar knipperlichten op een donkere snelweg aan de kant staan, niemand die je ziet!!!

zoveel aan gedaan, de juiste onderhoudt gehad, nu door erkende garages deze storingen laten bekijken, vele forum gebruikers die tips gaven.

Doodzonde van zo'n nette heerlijk rijdende auto.

Mijn gezin en ik zijn doodsbang dat het een andere keer heel erg misgaat en dat een medeweggebruiker op ons knalt doordat ze niet zien wat er gebeurd en dat je pech hebt!

Wie oh wie heeft er belang bij? voor loop of sloop? met of zonder kenteken?
Attachments
lancia kappa 2_0 1.jpg
lancia kappa 2_0 1.jpg (44.88 KiB) Viewed 788 times
Space

Unread post by Space »

Bij welke garage ben je geweest?
Wil je hem al wegdoen? Hij ziet er nog mooi uit en toch denk ik ergens een ""kleinigheid"" die over het hoofd gezien is.
Zet hier neer waar je woont en je zal ongetwijfeld goede tips krijgen waar je hem goed kan laten nazien.
Ikzelf heb er altijd wel een flinke rit voorover om bij een goed en vertrouwd adres op bezoek te gaan!
Succes
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”