Stadslichten Flavia Coupe 1ste serie

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bert Ewalds

Stadslichten Flavia Coupe 1ste serie

Unread post by Bert Ewalds »

Ik heb al best veel gesleuteld aan mijn Flavia, maar nu loop ik vast op een keinigheidje
Ik moet een lampje in het stadslicht van de Coupe (1ste serie) vervangen, maar zie niet hoe ik er bij moet komen
Ik heb alleen een tekening uit het onderdelenboek, maar daar wordt ik ook niet wijzer van
Bij de sedan zijn het gewoon twee schroefjes, maar bij de Coupe zitten die er niet op
Ben momenteel aan het kleppenstellen, dus die platen in de wielkasten liggen er uit, kan de stadslicht unit dus ook van de achterkant zien

wie weet hoe het uit elkaar moet?

Bert
Attachments
flavia coupe- stadslichten.jpg
flavia coupe- stadslichten.jpg (86.61 KiB) Viewed 183 times
flavia1800

Re: Stadslichten Flavia Coupe 1ste serie

Unread post by flavia1800 »

Bert,

het vervangen kan m.i. enkel langs de voorkant. Het chroomkapje eerst verwijderen, vervolgens de unit losmaken door de schroef aan de onderkant uit te draaien, de unit vervolgens uit de houders links en rechts halen en tot slot de bedrading losmaken. De unit is nu los; vervolgens kan je door de haakjes het plastic glaasje verwijderen. 'n makkie lijkt me voor een sleutelaar als jij.

groet, Gunther
Bert Ewalds

Re: Stadslichten Flavia Coupe 1ste serie bedankt Gunther

Unread post by Bert Ewalds »

Hallo Gunther,
Bedankt voor de tip !
Heb het Chroomkapje losgetrokken,via het afwateringsgaatje, daarna was het inderdaad een eitje
Gelukkig zit mijn Flavia goed in de tectyl
Als je spatbord een beetje roestig is wordt je denk ik niet blij van deze Pininfarina constructie, waarschijnlijk breken dan een aantal van die veerklemmetjes af en dan wordt het aardig pielen om die chroom ringen weer op hun plek te krijgen

Lampglaasjes 3 uurtjes in de Biotex ,dus die zijn ook weer als nieuw

Bert
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”