Hallo Kappa Collega's
In al de discussies werd nergens olie lekkage genoemd. Blijkbaar hebben de 5 cylindermotoren dus op dit gebied geen problemen.
Mijn 2.4 JTD van 1999 lekt olie ongeveer onder de olieleiding vooraan a.d,. passagierskant. Het was eerst een druppel per nacht. Nu meer.
Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel. Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn. 1. Idd in de leiding of 2. Een oliekering van het motorblok.Weet iemand raad? Motor draait nog steeds prima, km stand 310.000 km. Steeds goed onderhouden. Distr.riem en spanner vervangen enz.
Groeten Loh
E-mail: lohhuang8@gmail.com
olie lekkage
Re: olie lekkage
Heb je het schutboard nog onder de auto? Dan kan de olie overal vandaan komen.
Is dit niet het geval, kijk eens naar de leiding/aansluiting bijrijders kant olie pomp (achter het filter) van de olie koeler...
Daar heb ik in iedergeval last van lekkage
Groet,
Marcel
Is dit niet het geval, kijk eens naar de leiding/aansluiting bijrijders kant olie pomp (achter het filter) van de olie koeler...
Daar heb ik in iedergeval last van lekkage

Groet,
Marcel
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n

_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Re: olielekkage 2.4 jtd 1999
Hi Marcel,
bedankt voor de tip, ik vermoedde al zoiets. Heb echter geen mogelijkheid om er echt onder te kijken (een brug of put) Vrijdag kijkt er een proffessional naar. Jouw bericht stelt mij in elk geval een beetje gerust. Zal nog laten weten hoe het verder gaat en eventueel de kosten voor als jij het ook moet laten doen.
Loh
bedankt voor de tip, ik vermoedde al zoiets. Heb echter geen mogelijkheid om er echt onder te kijken (een brug of put) Vrijdag kijkt er een proffessional naar. Jouw bericht stelt mij in elk geval een beetje gerust. Zal nog laten weten hoe het verder gaat en eventueel de kosten voor als jij het ook moet laten doen.
Loh
Re: olie lekkage
Hoi Marcel,
betreft olie lekkage: er kunnen twee mogelijkheden zijn. 1 een O-ring tussen oliefilter en leiding naar oliekoeler
2 tussen oliefilter en motorblok is een tussenstuk met twee aansluitingen, nl een aansluiting voor de toevoerleiding naar koeler en een terugvoerleiding naar het motorblok.
Welnu dit tussenstuk is bij mij gescheurd. Als je een lek hebt zoals je vermelde moet je daar ook even naar kijken. Wellicht heb je iets aan dit gegeven.Succes
betreft olie lekkage: er kunnen twee mogelijkheden zijn. 1 een O-ring tussen oliefilter en leiding naar oliekoeler
2 tussen oliefilter en motorblok is een tussenstuk met twee aansluitingen, nl een aansluiting voor de toevoerleiding naar koeler en een terugvoerleiding naar het motorblok.
Welnu dit tussenstuk is bij mij gescheurd. Als je een lek hebt zoals je vermelde moet je daar ook even naar kijken. Wellicht heb je iets aan dit gegeven.Succes