Examiner / audio

Discussie en vraagbaak over Thesis
inc10521

Examiner / audio

Unread post by inc10521 »

Hallo,

Ik lees overal in dit forum dat je je Thesis aan de Examiner moet hangen om zaken te programmeren en storingen uit te lezen.
Heeft iemand hier (veel) ervaring mee?
Als audio liefhebber stoor ik mij bijvoorbeeld aan het feit dat je de "loudnes" niet uit kan zetten van het (geweldige?) bose audio systeem.
Bij alle andere audio systemen kan dit wel (zo staat het ook in de "handleiding")

Het zou helemaal mooi zijn als je met een Examiner ook het volume van de subwoofer kan aanpassen.

Nu het toch over techniek gaat, zijn er mensen met ervaring met ODB2 en de Thesis? (Programma om met je laptop je Thesis te kunnen uitlezen en idealiter ook programmeren?

Ben benieuwd naar de reactie's :),

Marcel
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
krammer

Re: Examiner / audio

Unread post by krammer »

Ik heb me wel eens verdiept in de examiner. Dit is een soort laptop (type robuust met rubber randen voor gebruik in de werkplaats) met software pakket er op. . Deze kosten gebruikt (veilingen van failliete autobedrijven) al ruim 1500 euro. Ik ga er van uit dat dit apparaat specifiek de (soms excentrieke) functies, zoals CAN uitleest. Misschien ook wel de audio settings. Wie ie kan doen is bv testsignalen sturen en respons van de deelcomputers uitlezen. Ideaal voor foutopsporing dus. Ik denk dat standaard OBD software, die via de bus uitleest wel basis gegevens kan uitlezen (toerental, temperaturen, ), maar niet de specifieke functies van de Thesis. Ik heb eens goedkoop een Blue tooth OBD lezer in China gekocht, maar de CD rom met Software werkte niet. Dus dat traject is helaas gestopt..

Het zou heel mooi zijn als de software van examiner op een gewone laptop zou kunnen draaien.. Maar denk niet dat de garagebedrijven dit willen, want dan zijn ze hun voorsprong kwijt (en aanleiding om peperdure rekeningen te schrijven.. ).

Als iemand een weg weet om dit voor elkaar te krijgen ben ik zeer geïnteresseerd. Misschien is het dan ook mogelijk de audio settings aan te passen.
sathagar

Unread post by sathagar »

Kijk hier maar eens naar http://www.fiatecuscan.net/.
De typische dingen zoals loudness uitschakelen etc kan hij niet maar kan toch al aardig veel.
Ik gebruik hem met een elm 327 stekker die je overal kan krijgen.
Lancia Thesis 2,4JTD Emblema comfortronic, Fiat coupe LE 2,0 20v turbo
krammer

Unread post by krammer »

Ik ga het proberen! Dank voor de tip!
gergely

Unread post by gergely »

Hugo, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Op internet zag ik meerdere softwarepakketjes voor een ELM-327 stekker... zit daar veel verschil tussen?
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
inc10521

Unread post by inc10521 »

Voor de Gadget liefhebber :)

Android +bluetooth ELM327
http://www.youtube.com/watch?v=twMzNtPiasg

Windows Mobile
http://www.youtube.com/watch?v=bgblBggTce0

Mvg
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
sathagar

Unread post by sathagar »

de soort stekkers is inderdaad wel heel verschillend.
Het gaat erom wat voor chîp er in zit en of hij programeerbaar is etc.

Ikzelf gebruik het softwarepaket ook en ben er zeer tevreden over. Let wel op wat je doet. Er staan bij de modellen verschillende soorten kabels en de layout vind je ook op deze site. sommige aangepaste stekkers mogen niet gebruikt worden op bepaalde recente modellen.

Weet er ook toevallig iemand waar je de female en male connectors voor obd/eobd kunt los kopen?
Lancia Thesis 2,4JTD Emblema comfortronic, Fiat coupe LE 2,0 20v turbo
thesisfriesland

Unread post by thesisfriesland »

Is het een raar idee om een setje als club aan te schaffen, deze op een centraal punt in nederland neer te leggen en een paar vrije zaterdagen of zondagen te besteden aan het herstellen van al die rare piepjes die we allemaal tegenkomen?

Om mijn part maken we een pot met geld en organiseren we clubdagen waar we kennis en ervaring kunnen delen, samen kunnen we veel meer?
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”