In verband met het "mooie" komende winterweer was ik op zoek naar bruikbare velgen met winterbanden voor mijn Kappa sedan.
Uit alle info die ik kan vinden moet de ET waarde niet hoger liggen dan + of - 5mm van de basiswaarde ET=30 voor de Kappavelgen.
Klopt dit? Ik kan Alfa 166 velgen overnemen met een ET-waarde van 40. (5x108) Past dit op mijn Kappa?
Wie heeft de antwoorden?
greets en kijk uit met de komende gladheid!,
Mickey
Maximale ET-waarde Kappa velgen
-
Re: Maximale ET-waarde Kappa velgen
Ja,dit klopt. De ET waarde mag maximaal 4 milimeter afwijken. Een hogere waarde wil zeggen dat de wielflens verder naar buiten ligt. Je kunt hiermee een beetje smokkelen door het plaatsen van z.g spacers. Dit zijn een soort ronde metalen plaatjes zo groot als een CD vol met sleuven en gaatjes. Hiermee kun je de ruimte opvullen tussen het wielhart en de aansluiting op het uiteinde van de as. Deze spacers zijn er in verschillende diktes. Zo is een Alfa 166 wiel dus wel passend te maken.Ideaal is het niet ,maar soms kan het een mooie oplossing zijn. Is het naafgat wel 58 mm zoals bij de Kappa?
Succes!
Succes!
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
De Et waarde is ook afhankelijk van het type velg en bandbreedte die er op kan.
Lancia Kappa 2.0 20V 1995 185000km
Ik rijd deze auto sinds 13 oktober 2010
Ik rijd deze auto sinds 13 oktober 2010
Dank voor weer een goed advies! Ik heb besloten een set oudere 15 inch stalen Lancia kappa velgen aan te schaffen met de bedoeling hierop 195/65/15 winterbanden te plaatsen. Maar deze zijn ZONDER de stalen wielbouten!! Heeft iemand die nog ergens liggen mischien??
Hoor graag wie en waar.
greets,
Mickey
Hoor graag wie en waar.
greets,
Mickey