enkele vragen mbt lancia beta coupe

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
Danny268

enkele vragen mbt lancia beta coupe

Unread post by Danny268 »

hoi iedereen ..

ik heb een tijdje geleden een lancia beta coupe 2.0 van 1980 gekocht van iemand vanop dit forum ..

nu blijkt dus dat die auto volledig rot is , overal waar je kijkt...
maar het plan is dus om de auto zo goed mogelijk te restaureren .. maar nu heb ik enkele vraagjes ..

kunnen de chrome lijsten van de voor- en achterruit gedemonteerd worden en terug gemonteerd worden ?
zoja , hoe kan ik dit het beste demonteren ??

de deuren zijn ook wel vrij rot , maar dit wil ik ook terug fixen , nu moet ook deze chrome lijst eraf ..
wat is hiervoor de beste methode ?

hebben jullie ook nog enkele tips waar ik onderdelen kan aankopen voor de lancia beta coupe ??
Koos

Re: enkele vragen mbt lancia beta coupe

Unread post by Koos »

nu blijkt dus dat die auto volledig rot is , overal waar je kijkt
bezint voor je begint ,maak eerst een overzicht wat er allemaal gebeuren moet ,als halverwege de moed je in de schoenen zinkt heb je het allamaal voor niks gedaan en is het geld weggooien .spreek uit ervaring
Ga op zoek naar een nette waar je zo in kan rijden aanschaf prijs zo tussen 1500€ en 3000€
Dit bedrag ben je vaak ook kwijt aan de restauratie

Beta 1.6 coupe 1979
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Danny268

Unread post by Danny268 »

het is nu geweten dat de auto rot is , maar dit zal voor mij geen probleem zijn
Ik heb de auto 850 € betaald voor een coupe 2l uit 1980 , is origineel van nederland , maar moet nog wel ingevoerd worden naar belgie .

wat ik tot nu toe heb ontdekt van roest :

beide wielkasten achter zijn volledig rot ( is reeds grotendeels uitgeslepen )
chassisbalk voor ( waar de motorkapbevestiging vast staat ) is frontaal voor een halve meter door geroest
beide deuren zijn langs onder zo rot als iets + bevestigingspunt + roestplekken her en der
zijskirts zijn langs beide kanten rot
A stijlen ( als je deur opent , boven zijde ) zijn voor een groot deel doorgeroest ( dit is wel een moeilijk probleem . .. . )
voorzijde aan passagierskant zit een gat ten grootte van een vuist
achterbumper is ook aan lasnaad bijna volledig doorgeroest
chassisbalk waarop de voorzetels vastzitten is langs beide uiteinden op de lasnaden doorgeroest
de onderzijde van de carrosserie waar achterruiten zitten gaten ter grootte van 2 euro stukken
uitlaat volledig te vervangen

dit zijn de grootste problemen qua roest ..

dan nog te zwijgen over de mechanische problemen ....

de auto is bijna volledig gestript in mijn garage , enkel de motor zit er nog in en de voorophanging + elektriciteitskabels & leidingwerk.

kwa laswerk heb ik mij een deftige halfautomaat gekocht ( waar ik nog mee moet leren lassen :) )
ik ben gewoon om te lassen met TIG , dus dit is wel een grote gewenning .. zeker kwa afstellingen

de bedoeling is dus om de auto zo goed mogelijk in orde te maken zowel kwa carrosserie , mechanisch als motorisch
en dit mag zeker wel een tijdje duren :)
Koos

Unread post by Koos »

A stijlen ( als je deur opent , boven zijde ) zijn voor een groot deel doorgeroest ( dit is wel een moeilijk probleem . .. . )
Ik zou eerst hier mee beginnen vaak word er met het makkelijkste deel begonnen ,later zie je dan dat het hierop afknapt omdat de puf er uit is.
Dan gooi je hem alsnog weg
als er mechanichs ook nog een heleboel vervangen moet worden dan reizen de kosten echt de pan uit.
Dit is een coupe nooit waard,ondanks dat het ding heel fijn rijdt

Op kapaza be staat een advertentie van iemand met onderdelen.

Beta coupe 1979
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”