300C
Interessant voor ons Europeanen is dat de nieuwe 300C de basis vormt van een nieuwe Lancia. Die geldt als geestelijke opvolger van de Thesis en zal net als de Chrysler uit de Brampton-fabriek in Canada rollen. De productie van het Italiaanse derivaat start waarschijnlijk in 2012.
Ik hoop dat ze enkel het onderstel voor de nieuwe thesis behouden want als ze hierop enkel het Lancia-logo zetten dan blijf ik nog heel lang in mijn Thesis rijden.
This is It, Rino
oei oei dit gaat fout
Re: oei oei dit gaat fout
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk maar ik vindt persoonlijk dat de hoofdlijnen van de vernieuwde 300C prima voor een Thesis kunnen hoor. Het geeft de auto een sinistere uitstraling en er zullen vast wel een aantal stijlelementen toegevoegd worden die het een Lancia maken ipv een rebadged GM product..
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Meneer de Wit toch !ipv een rebadged GM product

Weet je echt niet dat FGA sinds vorig jaar een 15% bezit van Chrysler - Dodge -RAM - Jeep ? (:P)
Afwachten hoe deze Chrysler zal omgetoverd worden in een Lancia.
O ja : de ontwerper van de Thesis was toch een Amerikaan ?
De appel valt etc.
Koen
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
-
Laten we wel wezen, ik beschik helaas niet over voldoende middelen om een thesis nieuw te kopen, dus blijft mijn interesse de komende jaren om een 'gewone' 2ehands te kopen, waar dan ook vandaan
Ik blijf wel thesisrijder, want mooier dan deze heb ik nog niet mee mogen maken
Ik blijf wel thesisrijder, want mooier dan deze heb ik nog niet mee mogen maken
Robinson designer van de thesis en andere lui
Inderdaad Koen de thesis werd getekend door de Amerikaan Michael Robinson. Hij studeerde schone kunsten en industriële vormgeving aan de universiteit van Washington, debuteerde bij Ford en ging over Volvo naar Opel. Tot nu toe een wonder dat zo iemand tot het design van de thesis komt. Maar goed geen vooroordelen want hij ging naar Ghia om in 1986 naar Turijn te verhuizen voor 20 jaar Fiat. Hij werd er hoofd van de design afdelingen "Centro Stile Fiat" en "Centro Stile Lancia". Ondertussen promoveerde hij tot master in advanced design in Turijn en werd hij professor in zijn eigen instituut "Instituto Europeo di Design", zie IED @ Torino
Dus Koen ik volg jouw suggestie dat een Amerikaan niet a priori Amerikaanse vormgeving aflevert. Mocht dat wel zo zijn dan zouden heel wat auto's Vlaamse design hebben want zowel Audi, Seat, Skoda, en Lamborghini (de Murciélago en de Gallardo) hebben modellen van Luc Donckerwolke. Hij staat nu aan het hoofd van de designafdeling bij Seat. Dirk Van Braeckel ontwierp de eerste Audi A8 en A3, de Skoda Octavia en Fabia en ammuseert zich nu nog steeds samen met Frederik Daems bij Bentley waar hij de Continental GT en de Bentley Mulsanne ontwierp. Pierre Leclercq, deze keer een Waal, tekende de BMW X5 en X6. Steven Crijns zit bij Lotus. Mijn ogen zijn gericht op Lowie Vermeersch, misschien mede omdat hij net zoals ik een West-Vlaming is
Hij studeerde industriële vormgeving aan de Technische Universiteit Delft en trok meteen naar Turijn. Hij is er de baas van de ontwerpafdeling bij Pininfarina. Zie video Lowie Vermeersch Ik stuur hem snel nog een bericht dat hij zich moet gaan bemoeien met de opvolger van de thesis wat bijna zeker al te laat is.
Mijn excuus mocht ik iemand vergeten zijn.
PS : als bijlage foto met op de achtergrond mijn schets getekend, Michael Robinson.
This is It, Rino
Dus Koen ik volg jouw suggestie dat een Amerikaan niet a priori Amerikaanse vormgeving aflevert. Mocht dat wel zo zijn dan zouden heel wat auto's Vlaamse design hebben want zowel Audi, Seat, Skoda, en Lamborghini (de Murciélago en de Gallardo) hebben modellen van Luc Donckerwolke. Hij staat nu aan het hoofd van de designafdeling bij Seat. Dirk Van Braeckel ontwierp de eerste Audi A8 en A3, de Skoda Octavia en Fabia en ammuseert zich nu nog steeds samen met Frederik Daems bij Bentley waar hij de Continental GT en de Bentley Mulsanne ontwierp. Pierre Leclercq, deze keer een Waal, tekende de BMW X5 en X6. Steven Crijns zit bij Lotus. Mijn ogen zijn gericht op Lowie Vermeersch, misschien mede omdat hij net zoals ik een West-Vlaming is

Mijn excuus mocht ik iemand vergeten zijn.
PS : als bijlage foto met op de achtergrond mijn schets getekend, Michael Robinson.
This is It, Rino
- Attachments
-
- thesiscompo1.jpg (58.48 KiB) Viewed 405 times
Ik zoek niet meteen lijnen van de thesis in diens opvolger mr. de Wit. Wel het originele ervan, het mooie dat ik moeilijk kan verklaren en het exotische vind ik gaaf. Echter vrees ik dat het economisch succes een te slechte ervaring voor het merk is geweest zodat we niet moeten hopen op herhaling van deze fraaie berline.
This is It, Rino
This is It, Rino
Re: Robinson designer van de thesis en andere lui
Dus alleen Crijns kan iets mooi ontwerpen 
Monsieur Leclercq had beter begrafenisondernemer :S gebleven ipv testosteron-vervangers te tekenen (td).
Maar alla : Rino, je bent blijkbaar zeer goed op de hoogte van de ontwerpers allerhande.
En ivm de 'nieuwe' "Thesis" : afwachten.
Doen we dan ook al zolang dat een Lancia liefhebber dat al zéér goed kan
.
Koen

Monsieur Leclercq had beter begrafenisondernemer :S gebleven ipv testosteron-vervangers te tekenen (td).
Maar alla : Rino, je bent blijkbaar zeer goed op de hoogte van de ontwerpers allerhande.
En ivm de 'nieuwe' "Thesis" : afwachten.
Doen we dan ook al zolang dat een Lancia liefhebber dat al zéér goed kan

Koen
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Grinnik. Fijn om te zien dat het stof voor discussie blijft
. Excuses dat ik over het hoofd zag dat de huidige thesis ook amerikaanse invloed heeft
.

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
Weet ik Koen, ik ben ook niet te vinden voor het resultaat van sommigen. Ik heb enkel proberen te schetsen wie wat doet zonder er een persoonlijke beoordeling aan te geven, Lowie Vermeersch van bij Pininfarina buiten beschouwing gelaten.
Ontwerpers hebben ook jammer genoeg hun begrenzingen, zeg maar het moet een beetje te vermarkten zijn. Robinson had die begrenzing met de thesis volgens mij minder maar daar sta je dan met die exoot.
Ontwerpers hebben ook jammer genoeg hun begrenzingen, zeg maar het moet een beetje te vermarkten zijn. Robinson had die begrenzing met de thesis volgens mij minder maar daar sta je dan met die exoot.
-
Robinson is egwel een man met een Lancia hart hoor! Bij het zien van de originele schetsen van de toen uitgebrachte Lancia Stratos,wist Robinson het zeker....ik wordt later auto-ontwerper. De Thesis is met de grootstmogelijke zorg samengesteld . Mike Robinson had een idee dat alleen een echte creatieveling kon hebben; Hij dacht aan de genialiteit van Vincenzo Lancia,en begon hem als virtueel lid van zijn team te zien,en met het team ging hij overleggen hoe Vincenzo het gedaan zou hebben als hij bij hun was geweest. Zo doordacht,zo Vincenzo is de Thesis....mooi he?
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***