Ik heb een foutmelding in mijn alarmsysteem (wordt op het dashboard aangegeven). Bovendien kan ik met de afstandsbediening de achterklep niet openen en knipperen de knipperlichten een extra keer nadat ik de auto met de afstandsbediening vergrendel (wat niet zo hoort zo weet ik van mijn vorige Thesis). Bovendien komt het ook voor dat bij het vergrendelen met de afstandsbediening de lampen van de buitenspiegels blijven branden. Wie kent dit probleem / heeft dit probleem gehad en hoe is dit op te lossen?
Groet,
Kevin
Foutmelding alarmsysteem
Re: Foutmelding alarmsysteem
Dag Kevin,
zo op het oog lijkt het er op alsof een deur niet echt goed sluit - dan zie je nl het verschijnsel dat de alarmlichten extra knipperen.
Daarnaast kun je het alarmsysteem / sleutels resetten - kijk daarvoor even in de manual. Kun je je foutmelding anders nauwkeuriger aangeven?
Het blijven branden van de spiegellampen is normaal: het is een exit-verlichting. Na enkele minuten gaat het vanzelf weer uit.
zo op het oog lijkt het er op alsof een deur niet echt goed sluit - dan zie je nl het verschijnsel dat de alarmlichten extra knipperen.
Daarnaast kun je het alarmsysteem / sleutels resetten - kijk daarvoor even in de manual. Kun je je foutmelding anders nauwkeuriger aangeven?
Het blijven branden van de spiegellampen is normaal: het is een exit-verlichting. Na enkele minuten gaat het vanzelf weer uit.
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Dag Gergely,
Veel dank voor je reactie. Als ik in e auto rijd zie ik verder geen melding dat de deur niet echt goed dicht zou zijn. Ik ken het verschijnsel wanneer een deur net echt goed dicht is.
Dat van het resetten van de sleutel en van het alarmsysteem kende ik nog niet. Ga dat morgen bij daglicht meteen uitproberen.
Dat van die exitverlichting was mij bij mijn vorige Thesis eerlijk gezegd nooit opgevallen. Goed dat ik dat nu weet.
Ik laat je nog wel even weten of het gelukt is en dank voor je tips!
Groet,
Kevin
Veel dank voor je reactie. Als ik in e auto rijd zie ik verder geen melding dat de deur niet echt goed dicht zou zijn. Ik ken het verschijnsel wanneer een deur net echt goed dicht is.
Dat van het resetten van de sleutel en van het alarmsysteem kende ik nog niet. Ga dat morgen bij daglicht meteen uitproberen.
Dat van die exitverlichting was mij bij mijn vorige Thesis eerlijk gezegd nooit opgevallen. Goed dat ik dat nu weet.
Ik laat je nog wel even weten of het gelukt is en dank voor je tips!
Groet,
Kevin
Heeft iemand ervaring met het resetten van sleutels en alarmsystemen? En weet iemand ook hoe dat in zijn werk gaat?
Dank alvast voor alle tips.
Groet,
Kevin
Dank alvast voor alle tips.
Groet,
Kevin
Kevin,
kijk eens op pagina 306 van de manual: Installatie van de regeleenheden....
Ik heb het zelf nog niet eerder op de thesis toegepast, maar bij mijn vorige Omega was dat de oplossing van vreemde foutmeldingen...
kijk eens op pagina 306 van de manual: Installatie van de regeleenheden....
Ik heb het zelf nog niet eerder op de thesis toegepast, maar bij mijn vorige Omega was dat de oplossing van vreemde foutmeldingen...
Gergely
.
.
Dank Gergely. Had dat niet meteen gezien. Ga ik eens uitproberen. Twijfel of het gaat werken, maar hoop dat natuurlijk wel!
Helaas, helaas. Het werkt nog steeds niet. Merk wel dat de knipperlichten beginnen te branden als ik deur open met alarm erop maar geen geluid (zou kunnen betekenen dat luidspeaker van alarm defect is). Openen van achterklep lukt nog steeds niet met afstandsbediening en vreemd genoeg ook niet met de sleutel als ik die in achterklep steek en draai. Kan achterklep wel gewoon openen als portieren centraal zijn ontgrendeld (zowel met afstandsbediening als met sleutel bij voorportier). Als iemand nog verdere tips heeft dan heel graag.