grappig verhaaltje HPE

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
bartoli

grappig verhaaltje HPE

Unread post by bartoli »

Vandaag reed ik met twee collega's van ons hoofdkantoor uit het buitenland in mijn net opgeknapte HPE '82 om ze terug naar het hotel te brengen.
Plotseling krijg ik foutmeldingen op mijn dashboard en slaat de motor af. Met veel moeite krijg ik de wagen van de weg en rol hem uit naar een rustige straat. Opeens klinkt er een alarmsignaal uit de motorkap.
Eerst dacht ik dat dit misschien een soort cruciale foutmelding is van het een of ander en was ik verrast dat men in de jaren tachtig al een soort van foutmeldings-chip of iets dergelijks wist te maken. Toen plotseling de knipperlichten op hetzelfde ritme mee knipperde realiseerde ik me dat er warempel een autoalarm ingebouwd was dat waarschijnlijk ook de benzinetoevoer afkneep.

Nadat mijn pa die in de buurt woont langs was gekomen om de accu op te laden (ik dacht dat deze wellicht leeg gelopen was en dat dit het alarm liet aanslaan) nog geen beweging in te krijgen en het alarm bleef maar afgaan tot grote ergernis van de bewoner voor het huis die een babytje had dat probeerde te slapen (het werd inmiddels donker). Na een paar telefoontjes de auto over de kop gehaald om een schakelaar of iets dergelijks te vinden. Toch maar de ANWB gebeld. Aangezien ik geen lid was gaf ik toestemming om 230 EUR van mijn rekening te schrijven. Toen de aardige ANWB-er er was gingen we toch maar even verder op zoek naar de schakelaar. En wat....ik vond hem zelf ergens onder het tapijtje van het zonnebrilbakje (voor de versnellingspook onderin het dashboard). Wat bleek: ik bood mijn collega's een snoepje aan tijdens het rijden. Ik kwakte het bakje terug in het bewuste compartimentje en dat heeft zonder dat ik het wist ervoor gezorgd dat de schakelaar tijdens het rijden het alarm activeerde en dus de bezineafvoer afkneep.....wie verzint nou weer zo'n onhandig plek.

Aangezien de ANWB monteur sympathie had voor het verhaal en het Italiaanse beestje heeft hij geregeld dat ik niet de 150 EUR opslag hoefde te betalen en het normale bedrag voor een jaarabbo hoef te betalen.....klasse.

Maar wel een auto-alarm rijker!
Beta HPE 2.0i '82, ex: Kappa '98, Delta '84, Dedra '97
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”