Ypsilon aangeschaft

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Fiat 500

Ypsilon aangeschaft

Unread post by Fiat 500 »

Fantastisch..... Was op zoek voor een kleine auto om de winter door te komen.
Heb een Fiat 500 oldtimer staan en wilde dat de pekel van de winter niet aandoen.
Voorkeur ging uit naar een kleine auto met APK voor niet al te veel geld.

Is een Ypsilon 1.1 geworden uit 1996 (:P) Fantastisch dat ding, staat bijna 200.000 km op
de teller en het blokje loopt als een zonnetje. Natuurlijk wat deukjes hier en daar maar
dat mag de pret niet drukken want de rest werkt, zelf de elec. ramen.

Bij de Lancia's begonnen met een Thema, gevolgd door een Kappa Sw, door naar een Zeta 2.0 tb en
daar nu een Ypsilon naast.

Maar goed, de vraag... zag dat er al iemand een oproep voor had gedaan: Een instructieboekje 8-) !
Ook ik ben dus op zoek, nederlandse beschrijving en als het niet anders ben ik ook tevreden met
een kopie of digitale versie (Adobe document oid)

Wie o wie kan mij hieraan helpen?

Mille grazie!
coopers

Re: Ypsilon aangeschaft

Unread post by coopers »

Gefeliciteerd.
UIterste nood kan je de handleiding nieuw bestellen bij de Fiat/Lancia dealer voor 27,50 ex BTW.
Ja,klassiekers heb ik ook staan.Coopers uiteraard classic,net wat je zegt pekelvrij voor de winter in de garage.
Fiat 500 is leuk maar een cooper is echt een rijdersauto die geen berg in de weg staat.Monte carlo is zijn roets.Haha.
De Lancia is bij ons de boodschappewagen maar een lange rit kan geen kwaad.Doet ie goed.Maarja een 16V kan je de sporen geven,chippen voor degene die geen genoegen neemt met de 80pk kan.
In mijn woonplaats is hij te chippen naar 100pk..(ATM)
Zonde net als bij u dat de vorige eigenaren zulke boeken weggooien of kwijt raken.Net als de radio die de vorige eigenaar eruit had gehaald?Zonde,orgineel geniet mijn voorkeur,vandaar mijn oproepje voor de org. radio af fabriek.
Fiat 500

Ha ha, ook een liefhebber dus! De 500 heb ik 2 jaar geleden aangeschaft en afgelopen winter
er de sneeuw en pekel mee getrotseerd. Heeft helaas zijn negatieve uitwerking gehad.
De ontwikkeling van roest, eerst nog hier en daar een plekje, is nu redelijk toegenomen.
Tijd dus voor 'een botox-beurt' en om dit op mijn gemak te kunnen doen en om de 500
ver van de pekel te houden, de Ypsilon aangeschaft. Zag op het keuringsrapport als enige
aandachtpunt, het profiel van de voorbanden maar die heb ik al besteld.
De Ypsilon rijdt zo fantastisch dat ik 'm misschien wel gewoon als 3e auto er bij houd,
tot hij uit elkaar valt.

Reden dat er geen instructieboekje bij zit, is waarschijnlijk dat mijn Ypsilon de 1e
3 jaar in Italie heeft rondgetuft. 1996 = eerste toelating, 1999 1e toelating in Nederland.
Ik miste dus 3 jaar en zag toen ik een rondje om de Ypsilon liep een dealersticker
van Gamma auto in Milaan... prachtig toch?

Zag overigens dat de mislampen aan de voorzijde zijn verwijderd, bedoel lampjes zelf.
Voor mij is het gissen naar de reden.. is jou storingen bekend die er in voorkomen als
veel voorkomende kwaal of zouden ze te lui zijn geweest lampjes te kopen en heeft men
ze voor het groot licht oid gebruikt 8-)

Over lampen gesproken, neem aan dat die van een 1.1 en een 1.2 gelijk zijn, welke
lampen worden gebruikt voor dimlicht en mistlampen?

Zag dat ik de kunststof doppen ook kwijt ben waarmee de lampunit van het dimlicht,
spatwater dicht worden afgesloten...... mocht er een lezer zijn die deze heeft liggen,
hoor ik dat graag.

Bedankt voor de info over het instructieboekje... misschien dat ik wel gek genoeg ben
om het te bestellen :P
coopers

Unread post by coopers »

Ik ben er achter gekomen waar mij Ypsilon in onderhoud was.Ik heb hem namelijk van de 1e eigenaar.Zij wisten ook nog het adres en telefoonnummer van deze (mevrouw).Vandaag gebeld, en ja hoor zij had de boekjes nog en zelfs nog de hoofdsteunen van de achterbank.
Kijk dat is nog eens mooi opgelost.Nu enkel nog de radio en de cirkel is rond.
Ik bezit een 2002,dus hele andere mistlampen dan de ronde die jij hebt.zie bijlage paperclip!
Bij mij werkt alles,maar het is dan ook 1 van de laatste bouwjaar 2002,en echt in nieuwstaat plus de compleetste uitv incl airco
Review volgt van de winter op autoweek.Wordt vervolgd dus.
Attachments
lancia-y_2002_800x600_wallpaper_01.jpg
lancia-y_2002_800x600_wallpaper_01.jpg (42.65 KiB) Viewed 759 times
Fiat 500

Gaaf man! Hoop dat je een originele radio traceert.
Vandaag even problemen gehad met het contactslot...
Kon de sleutel wel omdraaien maar geen contact. Electr. gedeelte bleef
kennelijk in het slot even hangen.... aandachtspuntje dus en van het weekend
maar eens even de stekkertjes ed daar controleren.

Jij hebt idd hele andere mistlampen.....

Groetjes
coopers

Unread post by coopers »

Als jij nog mistlampen zoekt dan moet je een skijken op Onderdelen,Lancia van de marktplaats site.

Deze vond ik:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/l ... mb_click=1

Op deze schade Y zitten nog de mistlampen die jij zoekt.
Fiat 500

Hoi, de lampen heb ik wel maar had het over de lampjes zelf, de bolletjes zeg maar.
is inmiddels opgelost. Ben er onder gekropen en op de gok een setje H1 gekocht.
Bleken de goede te zijn en ook dat werkt!!

Inmiddels ook het contactslot gerepareed en alles werkt naar behoren!
coopers

Unread post by coopers »

Ja,als je een fiat 500 bezit dan zal het klussen aan een ypsilon te doen zijn.
Marcel71

Unread post by Marcel71 »

euh, om eerlijk te zijn... De electronica is wat ingewikkelder:D
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”