Hogedrukdieselpomp naar de haaien

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rino

Hogedrukdieselpomp naar de haaien

Unread post by Rino »

geachte lezers,

uitgerekend vanmorgen vroeg in alle drukte op de Antwerpse ring tijdens een flinke regenbui meldde het instrumentarium een fout in de motor. Een paar seconden later viel de motor uit en kon ik van het linker vak op zoek naar de pechstrook. Een hele opdracht zonder draaiende motor op dat moment op die locatie waarin ik geslaagd ben. Oef.

Waarom dit verhaal ? Als collega diesel rijders net zoals ik een paar keer diesel roken na een rit, dus niet bij koudstart, en bij stationair draaien van de motor verlies van dieselbrandstof zien of ruiken ter hoogte van de hogedrukdieselpomp - deze zit in het verlengde van de multiriem rechts bovenin - dan kan je maar beter gelijk naar de dealer rijden in plaats van zoals ik zo'n kunstritje op één of andere drukke weg af te wachten.

De Thesis werd getakeld - lang leve de thuiskomverzekeringen ;) - naar mijn dealer. Deze zijn meteen aan de slag gegaan met hun analyse en meteen kreeg ik de kosten te horen. Niet mis het worden weer 2 paarse briefjes van 160 bij 82 mm.

update : een revisie hogedrukpomp laten monteren en 4 dagen later alweer rijklaar.

Groeten, Rino
Devers

Re: Hogedrukdieselpomp naar de haaien

Unread post by Devers »

Wow Rino, zit je niet mee! Rook ook een tijdje terug een scherpe diesellucht bij het stationair draaien, bleek gelukkig alleen maar een losgetrild brandstoffilter te zijn. Zal het nu helemaal in de gaten gaan houden. Las overigens wel ergens dat een versleten hogedruk pomp voor moeizaam starten bij lage temperaturen zou zorgen en laat ik daar nou net last van hebben...
Rino

Unread post by Rino »

De brandstoffilter had ik ook eerst gecontroleerd op lekkage maar nada. Ter aanvulling van mijn bericht en na jouw repliek Derk waarvoor mijn dank heb ik nooit startproblemen of het begin daarvan ondervonden. Het wellicht tijdens de winter ander geweest zijn. Op één keer na tijdens het starten na een tankbeurt een paar minuten voor het voorval. Volgens de dealer moet de pomp zowat 200 bar steken, die van mij gaf slechts een tiende daarvan.

Misschien moet je die van jou eens laten testen.

Rino
Devers

Unread post by Devers »

Misschien wel, maar ik weet niet of ik de uitslag van de test wel wil weten...
eerst maar even de schokdempers voor vervangen, wodrt ook al prijzig!
inc10521

Unread post by inc10521 »

Misschien leuk om de history van deze thesis compleet te houden. De dieselpomp is overleden. En dat wordt duur vanwege de bijbehorende distributie en complete multi riem.
Even weer een pluim voor halan vanwege hun uitermate flexibiliteit!
Hulde!
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
inc10521

Unread post by inc10521 »

Mijn liefde voor m'n thesis wordt op de proef gesteld....
Na het vervangen van de diesel pomp blijken er ook nog een aantal verstuivers defect.... :(

Even uithuilen , portemonnee uitwringen, en daarna maar weer flink genieten van al het mooie wat de thesis bied...
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”