Graag hoor ik van jullie wat er aan de hand kan zijn met mijn navigatiesysteem. Ik heb een Lybra SW Intensa 2.4 JTD uit 2002.
Als ik start geeft de display aan: CD is Upside Down... Er zit een kopie in van de Benelux.... Hij heeft altijd gewerkt.
Alvast bedankt voor jullie reacties....
Ciao
Arnold
driving a Lybra Intensa SW.2.4 JTD .. what else...
Navigatie-CD probleem??
Re: Navigatie-CD probleem??
Ik neem aan dat de CD er toch wel goed in zit...
Het is mij wel eens opgevallen dat navigatie CDs na verloop van tijd "beslaan" en daardoor misschien moeilijk leesbaar worden. Een keertje de CD schoonmaken zou kunnen helpen. Of misschien kun je een nieuwe kopie maken en die proberen? Als laatste is het nog mogelijk dat de lens van je CD ROM speler vuil is geworden. Hoe die schoon te maken kun je elders op dit forum lezen.
Succes!
Ronsas

Succes!
Ronsas
Leest de CD-speler ook cd-RWschijfjes?, want deze zijn wel op lage snelheid (2x/4x) te branden wat de kwaliteit ten goede komt.
Iemand daar ervaring mee?? of welk merk hij wel goed leest??
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Ciao
Arnold
Iemand daar ervaring mee?? of welk merk hij wel goed leest??
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Ciao
Arnold
Hallo Arnold,
CD-RW schijfjes moet je sowieso mijden. De herschrijfbare laag zorgt voor een veel lagere reflectie van het laserlicht dan een gewone CD-R (welke weer iets slechter is dan een gewone CD). En waarom zou je het doen? Een CD-R kost immers minder dan een euro.
Ik gebruik momenteel zelf CD-R's van SONY, maar welk merk beter is, is een kwestie van proberen. De CD-R op een zo laag mogelijke snelheid branden, is sowieso aan te raden. Maar dan nog; het koste me een paar weken geleden 2 CD-R's voordat ik er een gebakken had met de kaart van Frankrijk die de speler wel pakte.
CD-RW schijfjes moet je sowieso mijden. De herschrijfbare laag zorgt voor een veel lagere reflectie van het laserlicht dan een gewone CD-R (welke weer iets slechter is dan een gewone CD). En waarom zou je het doen? Een CD-R kost immers minder dan een euro.
Ik gebruik momenteel zelf CD-R's van SONY, maar welk merk beter is, is een kwestie van proberen. De CD-R op een zo laag mogelijke snelheid branden, is sowieso aan te raden. Maar dan nog; het koste me een paar weken geleden 2 CD-R's voordat ik er een gebakken had met de kaart van Frankrijk die de speler wel pakte.
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
Bedankt voor jouw reactie Atse.
De kopie van Benelux die er nu in zit werkt niet meer.
Hij geeft aan Cd is Upside down. Houdt dat in dat de cd niet meer goed is of dat de CD-speler vuil is (lees lens) ??
Ik bedoel de CD-speler is toch niet kapot??
Ik zie jullie reactie's wel verschijnen.
Ciao
Arnold
De kopie van Benelux die er nu in zit werkt niet meer.
Hij geeft aan Cd is Upside down. Houdt dat in dat de cd niet meer goed is of dat de CD-speler vuil is (lees lens) ??
Ik bedoel de CD-speler is toch niet kapot??
Ik zie jullie reactie's wel verschijnen.
Ciao
Arnold
Beste Atse,
Welke software heb jij gebruikt?
Hoe snel heb jij gebrand? Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen met SONY 8x-48x CDR's???
Mijn CD-brander brandt niet lager dan 8x??!!
Alvast bedankt voor de reactie.
Ciao
Arnold
Welke software heb jij gebruikt?
Hoe snel heb jij gebrand? Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen met SONY 8x-48x CDR's???
Mijn CD-brander brandt niet lager dan 8x??!!
Alvast bedankt voor de reactie.
Ciao
Arnold
Hoi Arnold,
Ik heb een ISO bestand van de Benelux CD met Alcohol120 of met Ashampoo gebrand op 8 x snelheid. Dat gaat prima. Het maakt niet uit welk programma je gebruikt, als je de snelheid maar in kunt stellen.
Ik heb een ISO bestand van de Benelux CD met Alcohol120 of met Ashampoo gebrand op 8 x snelheid. Dat gaat prima. Het maakt niet uit welk programma je gebruikt, als je de snelheid maar in kunt stellen.
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
Hoi Atse en andere Lybra-rijders,
Hoe maak ik precies de lens schoon van de navigatie-speler??
Hoe kom ik daar bij??. Kan niet echt iets duidelijks vinden op dit forum...
Bij voorbaat dank voor de info.
Ciao
Arnold
Hoe maak ik precies de lens schoon van de navigatie-speler??
Hoe kom ik daar bij??. Kan niet echt iets duidelijks vinden op dit forum...
Bij voorbaat dank voor de info.
Ciao
Arnold
Allicht een inkopper. Maar probeer eens met een reinigingscd. Doe ik ieder kwartaal en kan nog steeds zonder problemen de backup van de nederlandse 2007 versie gebruiken. Werkt ook prima voor je wisselaar
. Betere audiozaak kan je er aan helpen.

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg