Hoofdremcylinder montage volgorde

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Niels Mobers

Hoofdremcylinder montage volgorde

Unread post by Niels Mobers »

Hallo,

Ik heb m'n hoofdremcylinder gedemonteerd, maar niet goed opgelet hoe het precies gemonteerd zat.
Niet zo slim!

Ik heb twee foto's toegevoegd, het gaat over het middelste onderdeel, ik weet niet meer hoe deze gericht moet zijn?

Ik had ook netje de veren gemerkt omdat deze iets verschillen (in dikte en lengte), maar nadat ik een poging had gedaan de zaak te monteren heb ik de labels verwijderd en nu weet ik ook niet meer welke waar zat. Dus ook wil ik graag weten welke veer waar hoort te zitten.

Alvast bedankt,

Niels
Attachments
optie_2.jpg
optie_2.jpg (53.46 KiB) Viewed 224 times
optie_1.jpg
optie_1.jpg (55.44 KiB) Viewed 224 times
Huib
Site Admin

Re: Hoofdremcylinder montage volgorde

Unread post by Huib »

Optie 1 is correct. De hoedjes op de cup wijzen voor beide plunjers naar de dop.

De iets langere veer van iets dunner draad zit in het midden. Die veer hoeft maar een plunjer terug te duwen. Daarom is hij van iets dunner draad. De voorste plunjer kan blijven hangen. Daarom is hij iets langer.
De kortere veer moet twee plunjers terug duwen. Daarom is de draad iets dikker.
Niels Mobers

Unread post by Niels Mobers »

Huib,

Ik nog een vraag over het middelste onderdeel.
Één van de rubbers is niet richtingsgevoelig, is dat normaal?
Als ik zo naar de inkeping kijk lijkt het of er een dikker rubber inpast.
Er zat precies hetzelfde rubber op toen ik em demonteerde, deze komt uit een revisie set.
Ik neem aan dat het klopt maar vind het vreemd dat er zoveel ruimte is, bij alle andere inkepingen past het precies.

Ik heb ook nog een richtingsgevoelig rubber uit de set over vandaar dat ik twijfel.
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Er zijn uitvoeringen met op die plek een O ring en er zijn er met daar een cup.

Als de cup er in past was het origineel een uitvoering met cup. Je dient die dan achterstevoren te monteren. De druk komt immers van achter. Ik krijg regelmatig Fulvia's in mijn werkplaats waar hij verkeerd om zit.

Past de cup er niet in dan dien je de de O ring te monteren.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”