Hallo,
ik ben al een eindje aan het uitkijken voor een Lancia Delta Integrale 16V, maar ik heb nog enkele vraagjes.
*wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de 'gewone' Integrale en de EVO 1&2?
*zijn er veel gekende problemen, zwakke punten aan de Integrale's?
*wat is een nette prijs voor een nette Integrale (op internet vind ik er van +-6000€ tot 33000€)...
*zijn de vervangstukken nog vlot leverbaar?
*waar moet ik op letten alvorens ik een Integrale koop?
Alvast bedankt!
Gekende problemen Lancia Delta Integrale
Re: Gekende problemen Lancia Delta Integrale
Beetje een inkopper maar de originele integrale is het meest in trek en in zgan staat gaan ze voor meer als nieuwprijs weg inderdaad. De latere versie schijnen minder netto vermogen te hebben vanwege regulering (Euro normen).
Vervangstukken geen idee maar met onze redelijke recente (2002) Lybra loop ik al tegen leveringsproblemen van bijvoorbeeld elektrische raamdcelen aan, distributie heeft ook twee weken in bestgelling gestaan voor de garage het had liggen, knopjes van de boordcomputer kosten ondertussen ook de hoofdprijs vanwege schaarste ...
Let natuurlijk op een sluitende onderhoudshistorie, vermijd verpimpte exemplaren want die zijn zelden van een echte liefhebber geweest en laat desnoods een aankoopkeuring doen als je zelf niet al te technisch bent en het verschil niet weet tussen een fuseehoes en een schakelmof
Vervangstukken geen idee maar met onze redelijke recente (2002) Lybra loop ik al tegen leveringsproblemen van bijvoorbeeld elektrische raamdcelen aan, distributie heeft ook twee weken in bestgelling gestaan voor de garage het had liggen, knopjes van de boordcomputer kosten ondertussen ook de hoofdprijs vanwege schaarste ...
Let natuurlijk op een sluitende onderhoudshistorie, vermijd verpimpte exemplaren want die zijn zelden van een echte liefhebber geweest en laat desnoods een aankoopkeuring doen als je zelf niet al te technisch bent en het verschil niet weet tussen een fuseehoes en een schakelmof

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
hallo
laatste alinea is zeker van tel,ik heb er ongeveer 5 jaar overgedaan
om goed exemplaar te vinden niet gemakkelijk.
anders wend je tot rene de graaf in waspik(zie side) is een expert in delta's
ciao walter
laatste alinea is zeker van tel,ik heb er ongeveer 5 jaar overgedaan
om goed exemplaar te vinden niet gemakkelijk.
anders wend je tot rene de graaf in waspik(zie side) is een expert in delta's
ciao walter
EVO is heel anders: wissers, schermen voor en achter, gril, spoiler... Hij is 10cm breder als een gewone integrale.
Interieur heeft ook andere kleur, 5 gaats onderstel ipv 4 gaats etc etc... EVO is een stuk exclusiever doordat er veel minder geproduceerd zijn.
zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta
zwakke punt: onderhoud, daar valt of staat alles mee (daarnaast ook roest, vooral rondom de ramen bijvoorbeeld)
een integrale vanaf 5K, een evo vanaf 12K
vervangstukken van een EVO is schaars; handremkabel is niet meer te koop, voor een deur betaal je 600 euro, een skirt 300 etc etc... Voor een integrale is het de helft!
echter zijn er veel materialen nog leverbaar, er wordt nog mee gereden in diverse rally's, maar schrik niet van de prijzen
waar je op moet letten: compleetheid, onderhoud en roest
een delta met opleuk onderdelen hoef niet per definitie gelijk een slechte delta te zijn, maar pas er wel voor op dat je hem niet koopt van iemand die zijn geld liever in grotere wielen ipv onderhoud heeft gestoken! Het is vooral je budget en je kennis/tijd wat voor delta je moet kopen. Ik zou als je een budget hebt van bijvoorbeeld 12K geen evo van 12K kopen, want je weet gewoon dat een grote beurt serieus geld gaat kosten!!
Interieur heeft ook andere kleur, 5 gaats onderstel ipv 4 gaats etc etc... EVO is een stuk exclusiever doordat er veel minder geproduceerd zijn.
zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta
zwakke punt: onderhoud, daar valt of staat alles mee (daarnaast ook roest, vooral rondom de ramen bijvoorbeeld)
een integrale vanaf 5K, een evo vanaf 12K
vervangstukken van een EVO is schaars; handremkabel is niet meer te koop, voor een deur betaal je 600 euro, een skirt 300 etc etc... Voor een integrale is het de helft!
echter zijn er veel materialen nog leverbaar, er wordt nog mee gereden in diverse rally's, maar schrik niet van de prijzen
waar je op moet letten: compleetheid, onderhoud en roest
een delta met opleuk onderdelen hoef niet per definitie gelijk een slechte delta te zijn, maar pas er wel voor op dat je hem niet koopt van iemand die zijn geld liever in grotere wielen ipv onderhoud heeft gestoken! Het is vooral je budget en je kennis/tijd wat voor delta je moet kopen. Ik zou als je een budget hebt van bijvoorbeeld 12K geen evo van 12K kopen, want je weet gewoon dat een grote beurt serieus geld gaat kosten!!
Delta EVO 1 blue madras
hiervoor: diverse alfa's o.a. 75QV/75America/75TS/33 QVs/33QV/33 16V/33 8V/Giulia SB
hiervoor: diverse alfa's o.a. 75QV/75America/75TS/33 QVs/33QV/33 16V/33 8V/Giulia SB