Diva compleet dood

Discussie en vraagbaak over Thesis
Devers

Diva compleet dood

Unread post by Devers »

De Diva geparkeeerd, vijf minuten later 10 meter verzet, bagage ingeladen en... helemaal niets meer! Reageerde niet meer op de afstandbediening. Sleutel omgedraaid, dashboard bleef zwart. Sleutel eruit (met pennetje blokkering opgeheven). Uitgestapt, deuren niet mer open te krijgen. Met sleutel achterklep geopend (wel drukken op de klep anders kun je het vergeten), accu bekeken en wat blijkt, plus pool zit zo los dat er geen contact meer wordt gemaakt! Provisorisch aangedraaid en alles werkte weer.

Nu gedroeg het alarm zich de laatste al vreemd: ging al spontaan meerdere malen af zodat ik me aangewend had om de Divan ouderwets met de sleutel op slot te doen zodat het alarm niet ingeschakeld werd. Alarm gaat ook soms af en gaat dan pas na enkele minuten weer uit, waarbij je gek genoeg gewoon kunt rijden, startblokkering doet niets.

Nu vraag ik me af of:

- dit alles te maken heeft met het slechte accupool contact. Wellicht dat het alarm bij een haperende stroomvoorziening afgaat?
- kan het alarm in zijn geheel (met de Examiner bijvoorbeeld) uitgeschakeld worden. Heb altijd ruzie met alarminstallaties en heb er meer ellende dan gemak van. De kans dat een oudere diva gestolen wordt lijkt me trouwens ook gering (hoewel Rino daar andere ervaringen mee heeft)

All advies in deze is welkom!
Jan Hoornstra

Re: Diva compleet dood

Unread post by Jan Hoornstra »

Alarm herkent stroomafname, dus als de masse niet goed gaat ie inderdaad af (noodstroomsirene)
Ook als de accu bv onder de 10 volt zakt gaat het alarm ook af.

Helaas kan ik je niet helpen bij een origineel alarm, zit in de aftermarket alarmen, gezeur met alarmen heeft
vaak met de inbouw te maken, als je correct monteert is dat bij een modern alarm (canbus) echt niet nodig.

Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”