Kosten vervangen distributie bij 2.0 benzine (2002)

Discussie en vraagbaak over Lybra
de Wit

Kosten vervangen distributie bij 2.0 benzine (2002)

Unread post by de Wit »

Een goededagdeel allen.

Wij zijn aan het rondshoppen om op onze dame de distributie / waterpomp / spanrollen / multiriemen te laten vervangen en komen extreme prijsverschillen tegen.

We hebben bij een aantal universele garages en bij een aantal dealers de prijzen opgevraagd en komen uit op bedragen tussen 575 (de goedkoopste, 1 jaar garantie op de vervanging met originele onderdelen) en 1100 euro (imitatie "maar net zo goed als origineel" waarvan 649 euro aan uurloon). Van de 4 verstrekte offertes klinkt de goedkoopste het meest aanlokkelijk maar ik vraag mij af: komt dit wel goed?

De duurste schijnt door te hebben dat het een hels karwei is (bij onze vijfcilinder is er geen ruimte om het te doen zonder de motor los te halen en te laten zakken), de goedkoopste is echter stellig dat het voor die prijs kan.

Wie van jullie heeft ervaring met deze klus (financieel gezien bedoel ik dan, ik vraag niemand hier om onze auto aan te pakken ::o ) ?
Ik heb de dealer in kwestie een bevestiging per email gevraagd dat hij de vereiste werkzaamheden voor dat bedrag kan uitvoeren om in ieder geval een financiele kater te voorkomen aan onze kant.

Groeten,
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
wcabro

Re: Kosten vervangen distributie bij 2.0 benzine (2002)

Unread post by wcabro »

Het is inderdaad een klus, maar in 5 uur moet je het kunnen doen. De officieele documentatie geeft 11 uur aan, en de motor eerst verwijderen. Op de prijzen heb ik niet veel kijk, heb het altijd nog zelf gedaan met een ex collega. Binnenkort moet die van mij ook weer, ik zie er nu al tegen op.

Groet wcabro
DieselTDi

Unread post by DieselTDi »

Laatst mijn Lybra laten doen, door B. Haas.. (beunhaas) die Monteur is.
Ja, idd.. eigenlijk MOET je het hele blok laten zakken, schijnt echter met het juiste gereedschap een foefje te zijn.
bovenste motorsteun e.d. alles aan die zijkant weghalen, dan kan je er bij.(schijnt)

Ik was bij B Beun, kwijt voor:
Distributieriem, Spanrollen (alle) Multiriem(men), Waterpomp, Grote beurt *inc bougies alle filters e.d.*, Trekhaak 7 polig aansluiten (zat 13 op) en versnellingsbakolie verversen
900 euries kwijt.....

wellicht heb je er iets aan.......
en btw. slim, ga je voor die goedkoopste, om het vooraf op papier te hebben.
offertes mogen maximaal van de bovag 10% naast zitten.!

Gr

DieselTDi
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
de Wit

Unread post by de Wit »

Dat is hoopgevend !tt! , ik heb nu tot dusver dus erg veel verschil in de offertes.
Als de dealer in kwestie voor 175 euro 5 uur werk levert heb ik een nieuw adres waar de auto in onderhoud komt B)- .
Ik wacht even zijn bevestiging af, als hij vol blijft houden zwart op wit dat het voor die prijs kan mag ie het doen. Scheelt de helft met wat ikzelf ingeschat heb .

Ex-collega van me is ook erg handig met auto's , had al de onderdelen met prijzen opgezocht maar toen de motorkap open ging om door hem bekeken te worden (of hij het aandurfde) haakte hij af :D .

de Wit

Unread post by de Wit »

Beurt is in december geweest en zal in september (geschat) weer grote beurt worden.
Ik laat alles op papier (email telt ook toch?) vastleggen door de dealer. Zelfs als er 10% afwijking inzit is het goedkoop.

Ik neem aan dat je B. Haas originele parts heeft gebruikt en geen "Brezan" spullen? Onze ervaring met "net zo goed als het origineel" is erg slecht namelijk (sinds december door een universele lambdasensor een verbruik van 1 op 9 terwijl met origineel 1 op 12 gehaald werd en weer wordt).

Ik hoop dat er nog meer Lancisti ervaringen hebben, tot dusver klinkt de goedkoopste offerte haast te mooi om waar te zijn...

nieboer

Unread post by nieboer »

zie mijn bijdrage op pagina 25 van dit forum, datum 19 mei 2008, dit waren mijn kosten bij de officiele dealer, in dit geval Auto Halan.
Voor de geintereerden, mijn auto 2.0 SW emblema, kleur grigio rossini/tetto nero staat er nu te koop ivm nruil op een delta 1.8 executive.

succes Robin
de Wit

Unread post by de Wit »

Je bijdrage vond ik niet terug !tt! maar zal ongetwijfeld boven de 575 euro geweest zijn ( de rekening bedoel ik)

de Wit

Unread post by de Wit »

Dank je koen_ :)-D

legend

Unread post by legend »

hoi infomeer ook eens bij ssi in heerhugowaard die gebruiken orginele onderelen en zijn echt goed Scuderia Servizio Italia
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”