Subframe

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter.S

Subframe

Unread post by Peter.S »

Ben bezig met het subframe, volledig gestrpit moet nog gelast worden en klaar voor stralen en poedercoaten,
nu ben ik er achter dat in het subframe aardig wat rotzooi zich heeft genesteld, nu wil ik ook het subframe van binnen reinigen enz.
Hoe doen jullie dat?? moet ik ergens iets open slijpen en daarna weer dicht lassen en waar kan ik dan het beste open slijpen?
gr.Peter.S
Bert Ewalds

Re: Subframe

Unread post by Bert Ewalds »

Ik heb mijn subframe uit laten bakken.
Daar is een vakterm voor die ik helaas vergeten ben.
Is gebeurd bij een bedrijf dat grote transformatoren en dergelijke revideert, het geheel gaat in een oven die ik dacht bij een kleine 300 graden behoorlijk lang doorbakt.
Op die manier branden ze alle isolaties uit die trafos en ook alle vuil uit mijn subframe, alles verpoederd in die oven
je hebt dan wel een hoop droog poeder in je subframe zitten
Ik heb het redelijk uigeschud en toen helemaal in de tectyl gespoten.
ik kan eventueeel wel bij het straalbedrijf vragen hoe het process precies heette (na 28 juni), zij hebben het voor me geregeld.

Bert
Attachments
flavia subframe c6lr.jpg
flavia subframe c6lr.jpg (103.73 KiB) Viewed 422 times
Bert Ewalds

Andere mogelijkheid is om het te laten beitsen, kan ook inwendig
zie www.autobeitserij.nl

Bert
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Hoi, Bert
Dat ziet er goed uit, chemies reinigen is ook een optie,eerst maar eens kijken na dat het gestraald is, zitten een paar zwakke plekken en die zullen gelast moeten worden. Zie dat jij de torentjes ook zwart hebt laten spuiten, dacht zelf aan silver kleur , maar alles zwart is ook wel mooi en makelijk bij te werken .

bedankt voor de reactie gr.Peter.S
fulvia-coupe

Unread post by fulvia-coupe »

Ik ben mijn subframe op dit moment ook aan het restaureren, en heb het via autobeitserij gedaan zoals bert zegt.
Op deze link kan je de resultaten bekijken hoe het eruit komt te zien na de behandeling. klik
Veel succes er mee!

Ciao,

David
Lancia Fulvia Coupe 1969 & 1967
Bert Ewalds

Bij de Flavia zijn de torentjes origineel zwart, weet niet hoe dat bij een Fulvia zit, je ziet ze daar wel vaker zilver.
Ik heb een Flavia Coupe en dat is naturlijk meer een beetje een sjieke dan echt sportieve coupe, dus heb ik het origineel gelaten
Overigens staat op het duitse forum heel veel info over een subframe restauratie van een Fulvia, met massa's foto's
Liep vanaf pakweg nov 2009 tot maart van dit jaar, daarna was het plots over
titel was "Vielleicht interessiert es jemanden"of zoiets
Foto's waren vaak heel leerzaam.
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Hoi,Bert
Dat op het duitse forum volg ik ook al een tijdje, heel leuk gedaan en inderdaad leerzaam, zal eens even terug bladeren daar naar subframe,
bedankt Peter.s
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Hoi, David
ziet erg goed uit,ben nog bezig met alles een beetje tektiel vrij te maken, wat een zooitje, mag ook wel na 36 jr.en anders zouden we niks te doen hebben. humhum..........
gr.Peter.S
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”