Hoi allemaal,
Heeft er al iemand ervaring met een spuitbus voor de airco te reinigen ?
En is het dan gewoon onder de motorkap de 2 schroefjes los, pollenfilter er uit en spuiten maar ?
Airco schuim
Re: Airco schuim
nee volgens mij niet denk dat je het beter via de roosters in je midden console kan spuiten. als je het doet zoals jij het zegt komt het niet bij het radiateeurtje wat daar zit en daar komt die muffe lucht vandaan ik geef of laat mijn lybra een airco beurtje geven voor 75 euro dan word hij leeg gepompt afgeperst en nieuwe vulling er in en behandeld met een goedje waar door ook die muffe lucht verdwijnt
Oke dan, ik dacht als ik het via de pollenfilter doe, dan gaat het schuim door de radiator .

Beste,
ik laat de airco altijd aan staan op de stand auto en buitencirculatie lampje op oranje (= buitenlucht). Als de airco altijd opstaat blijft de asafdichting in de compressor gesmeert met olie en ontsnapt er geen gas. Na 8 jaar dus nog voldoende gas op de airco en geen muffe geurtjes. Ook blijven alle andere dichtingen intact. Het is hetzelfde principe als een ijskast en wie doet daar een nieuwe vulling op? Verbruik 6 l/100km! Als je het toch wilt reinigen, er bestaan producten die je met een slangetje in het condensafvoerpijpje van de verdamper onder de wagen moet steken en zo kun je op de verdamper spuiten waar de bacteriën op groeien die geurtjes kunnen geven.
Wel jaarlijks de pollenfilter vervangen!
ik laat de airco altijd aan staan op de stand auto en buitencirculatie lampje op oranje (= buitenlucht). Als de airco altijd opstaat blijft de asafdichting in de compressor gesmeert met olie en ontsnapt er geen gas. Na 8 jaar dus nog voldoende gas op de airco en geen muffe geurtjes. Ook blijven alle andere dichtingen intact. Het is hetzelfde principe als een ijskast en wie doet daar een nieuwe vulling op? Verbruik 6 l/100km! Als je het toch wilt reinigen, er bestaan producten die je met een slangetje in het condensafvoerpijpje van de verdamper onder de wagen moet steken en zo kun je op de verdamper spuiten waar de bacteriën op groeien die geurtjes kunnen geven.
Wel jaarlijks de pollenfilter vervangen!
ja dat klopt maar van af de straat kant kom je niet bij dat afvooertje dan moet ie al op de brug staan en bodem plaat er af of heb jij een trucje
Ja,
met Marly airco purifier spray. http://www.marly.com/catalogue/products ... ductId=148
De pollenfilter is gemakkelijk te verwijderen aan de passagierskant onder de ruitenwisser. Eens verwijderd zet je de airco aan en de ventilator volle bak. Spuit vervolgens de spray gedurende een 10-tal seconden in het gat waar de filter stak en alle geuren zouden moeten weg zijn.
Groeten,

met Marly airco purifier spray. http://www.marly.com/catalogue/products ... ductId=148
De pollenfilter is gemakkelijk te verwijderen aan de passagierskant onder de ruitenwisser. Eens verwijderd zet je de airco aan en de ventilator volle bak. Spuit vervolgens de spray gedurende een 10-tal seconden in het gat waar de filter stak en alle geuren zouden moeten weg zijn.
Groeten,

demeerdg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja,
>
> met Marly airco purifier spray.
> http://www.marly.com/catalogue/products/detailArti
> cle.web?productId=148
> De pollenfilter is gemakkelijk te verwijderen aan
> de passagierskant onder de ruitenwisser. Eens
> verwijderd zet je de airco aan en de ventilator
> volle bak. Spuit vervolgens de spray gedurende een
> 10-tal seconden in het gat waar de filter stak en
> alle geuren zouden moeten weg zijn.
>
> Groeten,
>
>
Ah ja,
wisten jullie dat de aircocompressors van de 4-cilinders van het merk Sanden is, Amerikaanse makelij maar het is een Japanse firma en ze worden ook door Honda gebruikt. De 5-cilinders hebben een Nippondenso ook Japans. Er worden echt wel kwaliteitsvolle materialen bij de Lybra gebruikt!
> Ja,
>
> cle.web?productId=148
>
> Groeten,
>
>

Ah ja,
wisten jullie dat de aircocompressors van de 4-cilinders van het merk Sanden is, Amerikaanse makelij maar het is een Japanse firma en ze worden ook door Honda gebruikt. De 5-cilinders hebben een Nippondenso ook Japans. Er worden echt wel kwaliteitsvolle materialen bij de Lybra gebruikt!
ja dat snap ik maar hoe kom je nou bij het water afvoer slangetje want als die verstopt zit gaat het weer heel snel muf ruiken daar ben ik benieuwt naar(
demeerdg Schreef:
> Ja,
>
> cle.web?productId=148
>
> Groeten,
>
>
Had al eens ergens zo iets opgevangen, gaan we deze week uit voeren (tu)
> Ja,
>
> cle.web?productId=148
>
> Groeten,
>
>

Had al eens ergens zo iets opgevangen, gaan we deze week uit voeren (tu)
heb hem opnieuw laten vullen en schoonmaken is weer top