probleem met radio

Discussie en vraagbaak over Lybra
rovako

probleem met radio

Unread post by rovako »

goede morgen,

ik heb een vraagje zijn er meer mensen die problemen hebben met hun radio?
als ik 's morgens mijn auto start geeft mijn scherm heel slecht beeld?
en de radio gaat dan aan, maar naar een paar min gaat het geluid spontaan uit en een paar min later doet hij het weer??
ik heb geen idee wat het is.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
het is een lybra uit 2001 2.0.
groet ronald
kijk eens wat vaker naar je interieur.
rovako

Re: probleem met radio

Unread post by rovako »

is er dan niemand met dit probleem??????
kijk eens wat vaker naar je interieur.
de Wit

Unread post by de Wit »

Ik herken het probleem niet inderdaad. Aanname van mijn kant is vervuilde connectoren of slecht contact achter de radio waardoor het probleem optreedt.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
derkdejong

Unread post by derkdejong »

ooit kopieerde ik (uit dit forum?) dit verhaaltje, misschien heb je er iets aan:
ik heb antwoord op mijn eigen vraag. Om de het beeldscherm weer terug te krijgen naar 'fabrieksinstelling' dan moet het volgende gebeuren:
Draai het contactsleutel naar 'MAR' haal vervolgens (bij de Lybra) uit de onderste helt van de zekeringen kast de 13e en de veertiende zekering eruit (de radio blijft gewoon doospelen) dan gaat het beeldscherm op zwart... Doe je vervolgens (terwijl het contact nog aanstaat) de zekeringen terug dan is het scherm weer zoals het hoort te zijn, en in negen van de tien gevallen zijn de zenders nog altijd aanwezig en ook je instellingen bij TRIP.

Overigens de zekeringen zijn voor de knipperlichten en heeft ogenschijnlijk niets met het display te maken, vandaar dat je daar niets over in de manuals vindt.
Ik hoop dat ik nog iemand een plezier gedaan heb met deze tip.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”