benzinemeter dood?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
JeroenF

benzinemeter dood?

Unread post by JeroenF »

Goedenavond,

Tot enige weken geleden hield ik alleen het Fulvia forum in de gaten voor mijn GTtje, maar de afgelopen paar weken heb ik veel gehad aan de waardevolle informatie op dit forum. Gisteren ben ik eigenaar geworden van een Kappa Coupe 3.0.

Rijdt fantastisch, stationair loopt hij een klein beetje onrustig (lek slangetje vermoed ik, als ik het (Lybra)forum goed heb gelezen) maar ..

gisteren voor het eerst volgegooid en vanaf dat moment is de benzinemeter dood. Geeft voller dan vol aan.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Is de "Kraftstoffstandgeber" stuk ? (ik heb een Duits werkplaatshandboek :-)
Wat te doen?

Gr. Jeroen
Sambal

Re: benzinemeter dood?

Unread post by Sambal »

Heb je de auto al 'gereset'?
Accupolen loskoppelen en even later weer aansluiten.

Gefeliciteerd met je Coupe! Mooie aankoop!
JeroenF

Unread post by JeroenF »

Dank je.

Volgens mij is hij door de verkoper nbewust gereset. Maar zou dit invloed hebben op de benzinemeter?
Die deed het namelijk voor de tankbeurt prima.
ivo

Unread post by ivo »

Ha Jeroen,
Fijne bak he? Blijft bij mij soms ook hangen op voller dan vol. Een flinke tik op het ruitje en hij schiet in de normale positie. Je gaat er van houden.

Veel plezier ermee!:)

Ivo
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

De meest logische verklaring is dat de vlotter bovenin blijft hangen.

Welke heb je gkocht? Die blauwe van Marktplaats?
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
JeroenF

Unread post by JeroenF »

Dank voor de reacties. Ik wacht de vlotter wel even af.

Het is zeker een fijne auto. Ik heb nog niet veel km gemaakt omdat mijn leaseauto nog 1500km moet en dan ben ik er vanaf (is namelijk relatief duur voor mij).

Een beetje onbeleefd dat de auto nog niet is voorgesteld.

Het is niet de blauwe maar de zwarte, "Storm Black" zoals de folder zegt. Origineel door Franke geleverd in 1998. Zwart leer van binnen en alles electriek, echt een palazzo. Hij heeft een nette 249.000km gereden waarvan de laatste 4,5 jaar 100.000. Distributieriem en toebehoren in mei 2009 bij 233.000 vervangen. De remblokken en schijven zijn toen, als ik het goed heb begrepen, ook vervangen. Thermostaat werkt keurig.

Ik ga er ongeveer 18.000km per jaar mee rijden, 90% woon-werk/snelweg. Als ik de berichten op dit forum mag geloven is dat goed te doen. Ik verwacht overigens niet dat ik de auto op 'een paperclip en twee schoenveters' kan rijden. Goed onderhoud is volgens mij een vereiste, maar de afschrijving ben ik tenmiste kwijt.

Iemand tips voor een goede Kappa garage in de buurt van Oegstgeest/Leiden?

Enig irritant puntje is dat het gaspedaal het eerste stuk loos is, daarna gaat het erg zwaar, doseren is dus moeilijk. Iemand ervaring mee?

Gr. Jeroen
Space

Unread post by Space »

Ik ben het eens met LanciaThema. De vlotter in de tank blijft hangen. Toen ik 2 jr. geleden mijn Kappa LS kocht (had bijna 2 jr. stilgestaan) en ik ging de eerste keer tanken bleef de meter (lees vlotter) ook hangen. Ik heb het toen opgelost door er een flesje Wyjns injector cleaner in te gooien op een derde tank en na enige tijd was het probleem opgelost. Ook kan ik me herinneren dat ik met een vriend nog even flink heb staan schudden....X(
Uiteindelijk na een week ofzo was het probleem tot op de dag van vandaag vanzelf opgelost....
Oorzaak was waarschijnlijk een "aangekoekt" tankvlotter element/mechanisme door het relatief lange stilstaan met oude en weinig benzine erin wat dan gaat aankoeken etc.etc. Doe er je voordeel mee!
Space
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
JeroenF

Unread post by JeroenF »

Thnx Space. Ik ga het proberen.
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

IPV een goedje toevoegen (daar ben ik nooit zo'n voorstander van) kun je ook eenvoudig de vlotter even demonteren en dan heen en weer schudden. Hij zit onder de achterbank.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
JeroenF

Unread post by JeroenF »

Bedankt voor de tip. Als de vlotter relatief makkelijk te bereiken is ga dat maar eens als eerste proberen.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”