Problemen handrem en klimaatregeling door koude en sneeuw(jacht)

Discussie en vraagbaak over Thesis
Lucas

Problemen handrem en klimaatregeling door koude en sneeuw(jacht)

Unread post by Lucas »

Dag lancisti,

Probleemloos hielp mijn Thesis 3.0 Emblema Comfortronic mij de winter door tot een diepkoude rit vol (stuif)sneeuw vorige week. Eerst gaf de elektronische handrem storing (nog niet opgelost), toen verschenen airbagmeldingen (vanzelf weer verdwenen en heb de oorzaak elders op het forum al gevonden, dank Rino) en ten slotte kreeg de klimaatregeling kuren. De rechterzijde lijkt zich soms van enige instructie niets meer aan te trekken en blaast gloeiendhete lucht naar binnen (lijkt op de high stand). Bij korte ritten lijkt het niet op te treden maar na een tijdje rijden wordt ie weer eigenwijs en stuurloos. De enige remedie is uitzetten (waarna de boel beslaat....).

Heeft iemand soortgelijke ervaringen en oplossingen voor de problemen met de handrem en de klimaatregeling?

Vriendelijke groet,

Lucas
75recaro

Re: Problemen handrem en klimaatregeling door koude en sneeuw(jacht)

Unread post by 75recaro »

mijn klimaatbeheersing geeft ook de ene keer bij 20 C de juiste temp en de volgende keer voel je weer koude lucht
mvg

Kees
Devers

Unread post by Devers »

Bij de Alfa 166 zat er rechts van het stuur een klein roostertje. Wanneer je dat loswipte zat daaronder een heel kleine ventilator die de lucht uit het interieur langs een temperatuursensor blies. Op die sensor kwam een dikke laag stof te zitten, die echter eenvoudig met een kwastje eraf gehaald kon worden met als resultaat dat de temperatuurregeling weer veel constanter was. Ik heb het idee dat het bij de Thesis op dezelfde manier gebeurt, maar heb geen flauw idee waar dat ventlatortje (als die er is) zich bevindt. Iemand?
Rino

Unread post by Rino »

Lucas, ik heb dezelfde mening zoals Devers, zorg dat de luchttoevoer waar de metingen gebeuren voor de input naar de centrale die de t°-instellingen regelt schoon zijn. Ik zou daar verder in gaan, zorg ook dat alle luchtkanalen en de uitlaatmonden schoon zijn. Daarbij speciale aandacht naar de interieurpollenfilter, steeds met actieve koolfilter, die ik om de 6 maanden vervang (ipv om het jaar zoals door Lancia voorgeschreven). Strenger zijn kan geen kwaad.
Rino
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”