Op kilometerstand 167000 is bij de Thesis de koppeling en drukgroep vervangen bij een Lancia dealer
Dit speelde zich af in 2007
Inmiddels staat de tellerstand op 209000 en wederom begint de koppeling te slippen.
Nu ben ik geen persoon die jakkert en met slippende koppeling stoplichtraces uitvoert.
Wel laat ik het koppel zijn werk doen om vanuit een laag toerental ( 1500) het gas in te trappen.
Dieselrijders weten wat ik bedoel.
Weet iemand of de koppeling alsnog gesteld kan worden of moet ik alvast gaan sparen voor een nieuwe
koppeling set. Volgens mij moet een koppeling toch ruimschoots 100.000 kiliometer mee kunnen gaan.
Ik hoor graag jullie ervaringen
Ad
Abnormale slijtage koppelling 6-bak JTD
-
Abnormale slijtage koppelling 6-bak JTD
Thesis 2.4 JTD 10V Emblema Grigio Botticelli 2002
Re: Abnormale slijtage koppelling 6-bak JTD
Hoi Ad,
Ik lees jouw berichtje van je van een aantal jaar terug. Ben benieuwd wat je toen hebt gedaan. Het lijkt net of ik nu ook af en toe een kleine slip in m'n koppeling merk. Wat zijn de opties hierin? Wat is jouw ervaring?
Kees
Ik lees jouw berichtje van je van een aantal jaar terug. Ben benieuwd wat je toen hebt gedaan. Het lijkt net of ik nu ook af en toe een kleine slip in m'n koppeling merk. Wat zijn de opties hierin? Wat is jouw ervaring?
Kees
-
Re: Abnormale slijtage koppelling 6-bak JTD
Hoi Kees,
Wat ik destijds heb gemerkt dat het slippen ontstond door het afleggen van korte afstanden.
Toen ik vanaf dat moment alleen maar de Thesis ingezet heb voor lange afstanden, zegge 100 km of meer per dag is het slippen gestopt
Nu staat de teller op 279000 en geen slippende koppeling meer gehad.
Wat ik destijds heb gemerkt dat het slippen ontstond door het afleggen van korte afstanden.
Toen ik vanaf dat moment alleen maar de Thesis ingezet heb voor lange afstanden, zegge 100 km of meer per dag is het slippen gestopt
Nu staat de teller op 279000 en geen slippende koppeling meer gehad.
Thesis 2.4 JTD 10V Emblema Grigio Botticelli 2002