Drie jaar geleden is de koelvloeistof van mijn Lybra ververst.
Er is destijds groene paraflu ingekomen.
Ik wil nu een beetje bijvullen, maar zie dat de paraflu nu een rode kleur heeft.
Mijn vraag is of ik dit kan mengen met de groene.
koelvloeistof Lybra
Re: koelvloeistof Lybra
Dit mag je niet mengen, schijnt je rubberen slangen aan te tasten, er zijn vast nog wel dealers die e groene paraflu in liters hebben staan.
Groet wcabroB)
Groet wcabroB)
Goedendag,
Ik ga er geen technisch verhaal van maken, maar als volgt.Voorheen werd koelvloeistof in de kleur groen geleverd,later werd dit blauw maar bleven enkele leveranciers groen leveren.Inmiddels is een ieder overgestapt op blauw.deze is simpelweg te mengen met groen.
Rode koelvloeistof (ook wel g12 genoemd) word voornamelijk gebruikt door de volkswagen/renault/mercedes/bmw groepen.Eea heeft te maken met de nieuwe alu. motorblokken.Het is niet wijs om in deze auto,s de "'ouderwetse"' blauwe koelvloeistof te gebruiken.Wel kun je deze rode vloeistof vermengen met een auto waar blauw of,in uw geval, groen zit.Bij de automaterialen zaak bij u in de buurt verkoopt men vast wel de blauwe koelvloeistof die volstaat voor de lancia en goedkoper is dan de rode.
Succes
Ik ga er geen technisch verhaal van maken, maar als volgt.Voorheen werd koelvloeistof in de kleur groen geleverd,later werd dit blauw maar bleven enkele leveranciers groen leveren.Inmiddels is een ieder overgestapt op blauw.deze is simpelweg te mengen met groen.
Rode koelvloeistof (ook wel g12 genoemd) word voornamelijk gebruikt door de volkswagen/renault/mercedes/bmw groepen.Eea heeft te maken met de nieuwe alu. motorblokken.Het is niet wijs om in deze auto,s de "'ouderwetse"' blauwe koelvloeistof te gebruiken.Wel kun je deze rode vloeistof vermengen met een auto waar blauw of,in uw geval, groen zit.Bij de automaterialen zaak bij u in de buurt verkoopt men vast wel de blauwe koelvloeistof die volstaat voor de lancia en goedkoper is dan de rode.
Succes
wcabro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit mag je niet mengen, schijnt je rubberen
> slangen aan te tasten, er zijn vast nog wel
> dealers die e groene paraflu in liters hebben
> staan.
>
> Groet wcabroB)
Beste wcabro,
heb jij nog een kopie van benelux 2008-2009 voor de G3 waarover je praat op Lanciaforum.nl?
Ik had er graag één, als ook de firmware voor de ICS werkt tenminste.
Groet Davy;)
-------------------------------------------------------
> Dit mag je niet mengen, schijnt je rubberen
> slangen aan te tasten, er zijn vast nog wel
> dealers die e groene paraflu in liters hebben
> staan.
>
> Groet wcabroB)
Beste wcabro,
heb jij nog een kopie van benelux 2008-2009 voor de G3 waarover je praat op Lanciaforum.nl?
Ik had er graag één, als ook de firmware voor de ICS werkt tenminste.
Groet Davy;)