airbaglampje

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
lanciakappasw

airbaglampje

Unread post by lanciakappasw »

Bij mijn Kappa 2.0 Sw van 1996 brand sinds kort het rode airbaglampje. Volgens het boekje is het een aanwijzing dat het systeem niet goed werkt. Nou schijnt er onder de bestuurdersstoel een stekkerverbinding te zitten die moet worden doorgesoldeerd. heeft iemand hier ervaring mee?
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
Sambal

Re: airbaglampje

Unread post by Sambal »

Ik zou niet weten waarom die doorgesoldeerd moet worden.
Misschien kun je eerst even kijken of de stekker goed zit en er geen draadbreuk is etc.?
En dan kijken of ie vuil is en weer in elkaar klikken.

De stekker is makkelijk te vinden. Achter de bestuurdersstoel gaan zitten, op de knietjes en je ziet een stekker onder de bestuurdersstoel bungelen, dat is m!
lanciakappasw

Oke..ik ga kijken of het simpel is om te verhelpen. Alvast bedankt(tu)
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

dan moet alsnog de installatie gereset worden om het lampje uit te krijgen.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
mickey

Unread post by mickey »

Via de volgende link kom je alle airbag-oplossingen tegen met foto's hoe e.e.a. te (de)monteren! www.lanciakappa.extra.hu/szerviz/szerviz.html en dan op foto klikken met Airbag lampje in dashboard! (Lancia Kappa légzsák (Lancia k Airbag))

Op deze site zijn trouwens nog veel meer oplossingen te vinden voor reparaties aan KAPPA's
Dus ook bruikbaar voor anderen
Hoop dat dit helpt?

Groet,

Mickey!tt!
Jan Willem

Unread post by Jan Willem »

Waarom heeft een Kappa uit 1996 een stekker voor de airbag in de stoel? Er zit toch helemaal geen airbag in de stoel?

De bestuurderstoel heeft toch ook geen druksensor om te bepalen of er iemand op de stoel zit?
lanciakappasw

Ze moeten dat ding toch ergens kwijt....en de airbag heeft ook temaken met je gordelspanners vandaar dattie op die plek zit.
cees geluk

Unread post by cees geluk »

Even voorstellen ik ben Cees Geluk uit Rotterdam en ik heb een Kappa sw 2.4 jtd uit 2000 met een brandend airbaglampje ook heb ik een remklauw vastzitten RA en maakt de stuurpomp lawaai. Ik heb geprobeerd om de door jou opgegeven site te openen maar dat lukt niet, ik denk daar voor mij misschien belangrijke info te kunnen vinden. Wil je het adres nog eens controleren of bestaat het niet meer? Je kan het ook als link sturen naar www.info@joeundercover.nl dan hoef ik alleen te klikken. Alvast bedankt Groet Cees
Jos Kappa

Unread post by Jos Kappa »

Hoe is het mogelijk. Ik worstel ook al een paar maanden met dit probleem (Kappa 2.4 '99). Blijkbaar komt dit probleem vaker voor. Typisch Kappa-probleem? Het stekkertje onder de bestuurdersstoel had ik al aangedrukt, maar daarmee gaat het lampje niet uit. Resetten computer?
Ciao, Jos
lucb

Unread post by lucb »

heb nog airbags liggen voor de kappa indien nodig zou uit laten lezen met de komputer soms is het contact in het stuur vervuild en geeft deze ook storing aan
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”