Ja hoor, het is weer raak...! Voor de 3e keer binnen een jaar tijd hebben steenmarters de stuurbekrachtigingsleiding van mijn kappa weten door te knagen!!
Wederom een grote plas olie onder de auto en niet meer sturen. (***)-beesten, wat kan ik ertegen doen, alle tips zijn welkom.
De garage gaat in ieder geval een "marter-schrik"installeren. Zo'n apparaatje waaruit een hoog ultrasoon geluid komt, hij zegt dat het voor 80% helpt. Wat kan ik doen voor die andere 20%??
Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag
Groet Werner
schijnbaar "lekkere kappa" (letterlijk)
schijnbaar "lekkere kappa" (letterlijk)
K 2.0-20v LS Aut. 2000
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Re: schijnbaar "lekkere kappa" (letterlijk)
Misschien kan je wat aluminium plaatjes zagen en om de leidingen buigen en met ty-rips vastzetten om zo je leidingen wat extra sterk te maken?
Is maar een idee, succes. Is wel balen als dat gebeurd.
Is maar een idee, succes. Is wel balen als dat gebeurd.
Re: schijnbaar
Hoi Werner,
Voor wat het waard is. Ik heb ook steenmarters onder-en in mijn auto gehad. Er zijn in Nederland spuitbusjes tegen steenmarters in de handel, waarmee ik het motorcompartiment met enige regelmaat inspoot. Stinkt wel, maar heb ze niet meer teruggezien! Bij de automaterialenzaak, groen spul. Merk weet ik zo niet uit mijn hoofd. Succes, want dit zijn geen leuke dingen.
Groet, Ivo:)
Voor wat het waard is. Ik heb ook steenmarters onder-en in mijn auto gehad. Er zijn in Nederland spuitbusjes tegen steenmarters in de handel, waarmee ik het motorcompartiment met enige regelmaat inspoot. Stinkt wel, maar heb ze niet meer teruggezien! Bij de automaterialenzaak, groen spul. Merk weet ik zo niet uit mijn hoofd. Succes, want dit zijn geen leuke dingen.
Groet, Ivo:)
-
Re: schijnbaar "lekkere kappa" (letterlijk)
Paar zakjes (met gaatjes erin) met motteballen in je motorruimte hangen. Vinden ze niet lekker ruiken