thermostaat 1.9jtd 116 pk vervangen

Discussie en vraagbaak over Lybra
Forza

thermostaat 1.9jtd 116 pk vervangen

Unread post by Forza »

Ik ben bezig met het vervangen van de thermostaat, alles s los op jhet laatste moertje na van het thermostaathuis, deze kan pas los nadat de beugel die erbij zit lost te maken van het onderliggende stalen retourleiding, aan de schutbordzijde moet de andere beugel ook los, hiervan is een boutje los maar er zit nog een bouje of moertje op een lager punt waar je zo makkelijk niet bij kan of je moet er de egr vanaf halen etc. Zie ik het goed of doe ik iets niet goed. Wie weet het.
Bedankt alvast.

Ferdi
rvj

Re: thermostaat 1.9jtd 116 pk vervangen

Unread post by rvj »

Hallo,

ik heb zelf een 2,4 jtd, maar volgens mij is de opzet hetzelfde. Ik herken waar je tegenaan loopt met de demontage. Inderdaad moest bij mij ook de EGR-koeler los. Een rare constructie en vooral heel onhandig om los te krijgen. De metalen "flexibele" EGR buizen kun je laten zitten. Alleen de klemmen met de EGR koeler losmaken en dan het rare boutje met het moertje. Ik heb, nadat ik het geheel los had, het oog waarmee de egr koeler vastzat doorgeslepen zodat ik evt de volgende keer veel makkelijker de koeler eraf krijg. Zonder dat oog zit de koeler bij mij nog steeds erg stevig gemonteerd, dus ik vind het geen probleem.
Kortom alles wat je in de weg zit moet er helaas af. Ik denk dat je bij de 1.9 wel net iets meer ruimte hebt dan bij de 2.4
succes.

rvj
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”