verlichting kentekenplaat

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
disaronno

verlichting kentekenplaat

Unread post by disaronno »

Hallo Kappisti,

Heb een vreemde storing. Vanmiddag gaf het check-panel aan dat mijn verlichting van de kentekenplaat defect was. Dat klopte. Het rechter plastic houdertje was gebroken waardoor het metalen klemmetje eruitviel. Dat is een bekend euvel. Al mijn Kappa's hebben dat wel gehad, Vorige maand was het links. Gelijmd en alles weer ok.
Nu dus rechts. Ook gefabriekt, nu met een klein schroefje de klem aan het plastic chassis geschroefd en het was weer bruikbaar.
MAAR..... er staat nu een eens geen stroom meer op. Buisje erin, buisje is ok, check-panel zegt alles ok, maar niente licht.
Verder brandt alles, dus ik denk niet dat het de zekering is. Wat kan het nog meer zijn?
lanciathema.nl

Re: verlichting kentekenplaat

Unread post by lanciathema.nl »

Lampje is niet apart gezekerd, dan moet de ander het ook niet doen. Ik denk draadbreuk of het stekkertje dat iets verderop in de kabelboom zit maakt vals contact.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Ach dat is het bekende euvel van draadbreuk in de flexibele overgang van de kofferklep richting hoedenplank.
disaronno

Ik heb blijkbaar het voor de hand liggende even verdrongen. Geen zin in draadbomen en zo.
Dank voor het wakkerschudden, ik ga de draadboom even pellen. Of een by-pass verzinnen, maar dat is uiteraard een lapmiddel.

Bedankt!
Percy

Unread post by Percy »

Probleem had ik ook en ook bij de kappa van mijn broer. Bleek bij ons allebei in de flexibele overgang te zitten van de achterklep naar het chassis.
Wel vreemd dat hij bij jou geen storing aangeeft op het infocenter.

De verlichting zelf kun je trouwens gewoon bij Tuynder kopen voor ongeveer 12 euro.
Rob

Unread post by Rob »

Ik heb toevallig sinds kort ook een kentekenplaatverlichting uitval aan 1 lamp. Lampje bleek goed te zijn. Kabelboom een beetje gepeld maar niets abnormaals te zien. Maar nu doet echter geen mallemoer meer iets achter, ook de kofferdekselontgrendeling niet. Kan de zekering niet vinden maar ik denk niet dat de kofferdekselontgrendeling via de zelfde zekering loopt als die van de verlichting dus wat is het dan wel....??
disaronno

Gefikst!

Bleek inderdaad een kabelbreuk in het flexibele deel te zijn. En niet zomaar een breuk, Nee de gele draad naar de linker verlichtingsunit was finaal door. Midden in die rubber doorvoertule uiteraard. Heb er een hansaplastje op gedaan en alles is nu weer ok.
Nou ja alles.. Nu is de verlichting van de kofferbak uitgevallen. Zekering (servizio 4) is OK, maar de vorige eigenaar heeft iets met extra lampjes in de kofferbak geregeld (met een relais ertussen) dus tzt maar eens kijken waar 'm dat in zit,
Ben in ieder geval de melding op het check panel (ja die kwam toch weer terug) nu kwijt.
Bedankt allemaal!

Rob, ik verdenk bij jou toch ook de beruchte kabelboomdoorvoer.
Rob

Unread post by Rob »

Ja, inderdaad toch een breuk in de kabelboom.
Martin

Unread post by Martin »

Ben blij dat ik het weer voor U op kon lossen !!!!!

Gr.Martin
Rob

Unread post by Rob »

Dat zou je niet verklappen Martin !!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”