Trekhaak Lybra SW

Discussie en vraagbaak over Lybra
MichielM

Trekhaak Lybra SW

Unread post by MichielM »

Heeft er iemand ervaring met iemand die (tegen betaling natuurlijk) een trekhaak aan een Lybra SW kan/wil monteren? De prijzen bij de dealer gaan me echt te ver, dus als iemand tips heeft, hoor ik het graag!

Een haak kan ik in principe online bestellen, mocht iemand nog een haak in de aanbieding hebben, dan ben ik zeker geinteresseerd!

Alvast bedankt

Michiel
gustaaf

Re: Trekhaak Lybra SW

Unread post by gustaaf »

Bij mij word op 12 augustus eentje gemonteerd in hasselt.
Kost 265 euro geplaatst, zelf vond ik dat nog meevallen.
Heb wel een sedan, maar daar zou geen verschil in zitten.
MichielM

Unread post by MichielM »

Beste Gustaaf,

Dat klinkt als een goede aanbod. Dat is dus voor het trekhaak met kabelset inclusief monteren? Heb je eventueel wat contactgegevens?

Alvast bedankt!
gustaaf

Unread post by gustaaf »

Dat is bij deze mensen : Trekhaken
Zelfs mijn garagist heeft me daar naar toegestuurd, hij kon niet aan de voorwaarden voldoen als wat deze mensen kunnen.
En in de prijs zit alles inbegrepen.

mvg
demeerdg

Unread post by demeerdg »

Inderdaad,

deze mensen zaten vroeger in Tongeren en daar heeft mijn vader de zijne laten plaatsen, spotgoedkoop en goed geplaatst. Nog altijd geen roest na meer dan 13 jaar. Er moesten gaten in de carosserie geboord worden en dat moet bij de lybra ook, maar ze spoten de gaten dadelijk in met anti-roest.
gustaaf

Unread post by gustaaf »

Heb gisteren voor het eerst de aanhanger er achter gehad, en kan terug gaan.
Als ik op de rem of het licht aan doe gaat mijn kofferklep open.
Nu zal dat geen probleem voor die mensen zijn om dat te fiksen.
Maar nu weet ik niet of het volgende een samenhangend probleem is.
Sinds gisteren heb ik ook problemen met de afstandbediening, heb eerst een ander batterij in de sleutel gedaan, maar wilde niet open/dicht gaan met de beide sleutels.
Ga ik vandaag weg, ter bestemming druk ik op de sleutel en gaat het terug.
Ben ik terug thuis, na 2 keer openen doet geen van de 2 sleutels de portieren open.
Zal maar even wachten tot ze eerst de aansluiting van de trekhaak hebben gecorrigeerd en dan kijken of het probleem zich nog voor doet van de afstandbediening.
Kan er ook nog bij melden dat als ik in de auto ga zitten op het moment dat de sleutels weigeren, en dan richt op het dashbord, dat de auto 6 keer op 10 wel sluit.
Eenmaal buiten de auto niets meer.

Raar maar waar
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

Wij monteren ook veel trekhaken en het is belangrijk een kabelset te gebruiken die speciaal voor de betreffende
auto ontwikkeld is. Het is bijna nooit meer mogelijk om van de achterlichten af te tappen.
Bij een Lybra kan dat zeker niet. diverse draden moeten naar voren in de zekeringkast aan gesloten worden!
Doe je dat niet dan krijg vreemde storingen en misschien wel blijvende schade aan je electronica.
Hierbij kan misschien ook weer gesteld worden dat goedkoop duurkoop is.
Ik hoop dat het voor jou meevalt en dat het goed opgelost wordt. Succes.

Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
gustaaf

Unread post by gustaaf »

Dat met de de sleutel is al opgelost, het had niets met de trekhaak te maken.
Zelfs niet met de Lancia, maar wel met het huis wat we hebben (:D , we hebben een draadloos alarm systeem in ons huis en het kontakt van de garagedeur zijn batterij was ver leeg, en zodoende zond deze een signaal uit wat storing veroorzaakte op de afstandbediening van de Lancia.
En wat de trekhaak betreft moet ik morgen terug langs gaan, volgens de monteur schort er iets met de relais wat ze er tussen hebben gezet, maar dat word natuurlijk gratis opgelost.
gustaaf

Unread post by gustaaf »

Het was 5 minuten werk en het was opgelost, de man verontschuldigde zich voor de fout wat hij had gemaakt.
Al bij al tevreden over mijn trekhaak, het merk is Bosal.
Dickamerica

Unread post by Dickamerica »

Jan,

Heb zelf onlangs een Brink afneembare trekhaak v/e sloop Lybra afgehaald en deze zat gewoon bij het achterlicht aan gesloten op een nette manier.
Voor we em op mijn eigen Lybra gingen monteren heb ik voor de zekerheid gevraagd aan een kennis welke al tig jaar een heel goed bekend staand trekhaken/aanhanger bedrijf in Den Haag heeft hoe hij ze altijd aansluit bij de Lybra;ook gewoon bij de achterlichten.
Totaal geen problemen met de boardcomputer etc.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”