Hallo,
Laatst kreeg ik de opmerking waarom ik de EGR nog niet had afgeblind op mijn kappa 2.4. jtd uit 2000.
Is er iemand op het forum met een gefundeerde mening waarom je dit niet/wel zou moeten doen.
Ik heb eerlijk geen idee.
De reden zou zijn dat het beter zou zijn voor de motor en dat er minder roetvorming bij het doortrekken in het hogere toerental zou optreden.
Ik hoor graag van jullie.
Groet, Patrick
EGR afblinden op een kappa JTD
EGR afblinden op een kappa JTD
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
Re: EGR afblinden op een kappa JTD
Hoi,
Is het de vakantie? Is het een verkeerd onderwerp dat niemand aanspreekt of ervaring mee heeft?
Niemand die een terugkoppeling heeft op dit onderwerp en of je dit wel zou doen bij de Kappa?
Groet, Patrick
Is het de vakantie? Is het een verkeerd onderwerp dat niemand aanspreekt of ervaring mee heeft?
Niemand die een terugkoppeling heeft op dit onderwerp en of je dit wel zou doen bij de Kappa?
Groet, Patrick
Patrick,
via het alfaforum al meerdere mensen gesproken die het gedaan hebben. Het schijnt idd het hele inlaattraject en dus ook de daar geplaatste sensoren minder te vervuilen.
Ik ben zelf al twee jaar (80.kkm) voornemens de egr af te sluiten. Het is er nog niet van gekomen en ik heb er volgens mij nog geen last van gehad. Ding loopt nog steeds gewoonweg goed en weinig roeten... Blok heeft er ook pas 225k op staan.
Dus eigenlijk.. Gewoon doen! (sprak de persoon die het nog steeds niet gedaan heeft
)
via het alfaforum al meerdere mensen gesproken die het gedaan hebben. Het schijnt idd het hele inlaattraject en dus ook de daar geplaatste sensoren minder te vervuilen.
Ik ben zelf al twee jaar (80.kkm) voornemens de egr af te sluiten. Het is er nog niet van gekomen en ik heb er volgens mij nog geen last van gehad. Ding loopt nog steeds gewoonweg goed en weinig roeten... Blok heeft er ook pas 225k op staan.
Dus eigenlijk.. Gewoon doen! (sprak de persoon die het nog steeds niet gedaan heeft

Ha GTA,
Ik heb het zelfde, wil het wel doen, maar komt er nog niet van, plus een lichte huiver of het wel goed is voor de motor . . .
Denk dat ik wel zeer binnenkort ga doen en wil niet 80dkm wachten
)
Als er iemand met concrete ervaring is hoor ik, en ik denk GTA ook, graag!
Groet, Patrick
Ik heb het zelfde, wil het wel doen, maar komt er nog niet van, plus een lichte huiver of het wel goed is voor de motor . . .
Denk dat ik wel zeer binnenkort ga doen en wil niet 80dkm wachten

Als er iemand met concrete ervaring is hoor ik, en ik denk GTA ook, graag!
Groet, Patrick
Is heel simpel.Bij de mijne is het door madeno tuning gedaan tijdens het chippen. Gewoon een plaatje metaal tussen de flens van de egr klep steken om de leiding af te blinden. Op een jtd zitten meerdere zaken tbv het milieu. De egr opent bij vol vermogen en zo wordt een deel uitlaatgas ingevoerd op het inlaatspruitstuk om zo de roetuitstoot te beperken. Hier zit niemand op te wachten dus afdoppen dat ding.Kans is dat je inlaattraject dichtroet.Als je het precies wilt weten kan ik wel wat foto's sturen. Ik rij er al weer 2 ton mee.
Hoi Bikall,
als je foto's hebt dan houd ik me hiervoor aanbevolen.
Begrijp dat jij het direct hebt gedaan, of heb jij je inlaatstuk nog gecleaned na het afblinden?
Groet,
als je foto's hebt dan houd ik me hiervoor aanbevolen.
Begrijp dat jij het direct hebt gedaan, of heb jij je inlaatstuk nog gecleaned na het afblinden?
Groet,