egr klep afblinden

Discussie en vraagbaak over Lybra
legend

egr klep afblinden

Unread post by legend »

hoi heb een lybra uit 2002 110pk maar kan je daar ook de egr klep afblinden of krijg je dan problemen. en als je egr vanaf boven bekijkt is het dan de rechter kant die je moet afblinden of de onder kant
Attachments
1781176-8-2-3.jpg
1781176-8-2-3.jpg (92.09 KiB) Viewed 235 times
jos gitmans

Re: egr klep afblinden

Unread post by jos gitmans »

Ik kreeg 2 jaar geleden ineens een een vermogensverlies bij mijn 1.9 JTD 110 PK.

Heel weinig vermogen en veel rook , alleen met veel toeren kan ik nog mee rijden.
Eerst dacht ik dat de turbo stuk was of de lucht massa meter.

Bij het lezen van de verhalen over het afdoppen van de ERG eerst geprobeert de EGR eraf te halen en te reinigen, de klep is door de aanslag vast gaan zitten. Op geen enkele manier was de EGR los te krijgen.

Toen maar geprobeerd om de verbinding tussen EGR en luchtinlaat vd motor los te krijgen, hier heb ik tijdelijk een metalen bladzaag tussen gezet.

En het euvel was verholpen, nu zit er een op maat gemaakt stalen plaatje tussen. en heb inmiddels 25.000 KM gereden zonder problemen, ook de APK/roetmeting was geen probleem.

Naar het schijnt wordt de motor minder snel warm, dus in winterdag ook je verwarming.
Maar niet hinderlijk langer.
legend

Unread post by legend »

ja bedankt bij mij bleek ie ook al afgeblind te zijn dus dat ook weer opgelost dacht eerst haal ik de stekker er af die de egr klep aan stuuurt heb toen een stuk gereden trok lekker vel op maar bij af remmen hoor de ik de turbo waste cate niet meer sissen dus dacht toen dat hij zijn druk niet kwijt kon dus stekker er maar weer er op gezet
Dickamerica

Unread post by Dickamerica »

En waar sluit je em af bij een 2.4 jtd?
legend

Unread post by legend »

hoi ik geloof dat het bij een 2.4 met een vacum slangetje gaat dat slangetje haal je er af en draait daar eeen schroefje in of dopt hem af of op coogle en daar vul je in egr afdoppen jtd
Dickamerica

Unread post by Dickamerica »

Heb em inmiddels afgedopt;gewoon net als bij andere modellen een plaatje tussen de aansluiting op inlaatbuis tussen plaatsen.
Roeten is al stuk minder bij full throttle...
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”