waterpompseal flavia/2000
waterpompseal flavia/2000
Hallo; weet iemand een oplossing/alternatief voor de waterpompseal van de flavia modellen? Voor zover ik kan nagaan zijn die echt nergens te koop!
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200, Delta 1.8 executive.
-
Re: waterpompseal flavia/2000
Frans,
Ook niet bij Cavallito???
www.lanciaricambi.it
het kan in het engels en hij verstuurt per UPS
Lancia partnr 2114148, Tavola 27 nr 13 in Het Flavia820/2000 onderdelenboek
Bert
Ook niet bij Cavallito???
www.lanciaricambi.it
het kan in het engels en hij verstuurt per UPS
Lancia partnr 2114148, Tavola 27 nr 13 in Het Flavia820/2000 onderdelenboek
Bert
-
sorry, partnr is 2118148
Beste Lancia liefhebbers,
DIt is een wat ouder bericht maar ik loop tegen hetzelfde aan bij mijn 2000 HF coupe; ik ben bezig met het koelsysteem van frisse slangen en klemmen te voorzien, en de waterpomp heb ik open gemaakt omdat ie wat leek te lekken aan de seal. Lagers zijn zo te zien/horen/voelen in orde, binnenafdichting ook.
Ik wil de boel weer monteren maar heb geen nieuwe pakking, en deze lijkt inderdaad moeilijk te vinden. Ik overweeg om deze pakking dan maar zelf te maken, maar twijfel over de dikte en over het materiaal. Ik dacht in eerste instantie aan kurk/neopreen 1.6mm, ofwel oliepapier 1mm. Die eerste is vast iets elastischer maar misschien is 1.6mm toch wat te dik. Heeft iemand van jullie een suggestie?
Verder:
Ook de U-bocht koelwaterslang van onderkant radiateur naar pomp is echt nagenoeg doorgescheurd; universele buigbare slang is nog niet zo makkelijk te vinden, maar MW kan dit stuk wel in Italie bestellen. Heeft iemand van jullie toevallig nog zo'n bocht liggen?
Mijn dank voor het meedenken!
Dion
DIt is een wat ouder bericht maar ik loop tegen hetzelfde aan bij mijn 2000 HF coupe; ik ben bezig met het koelsysteem van frisse slangen en klemmen te voorzien, en de waterpomp heb ik open gemaakt omdat ie wat leek te lekken aan de seal. Lagers zijn zo te zien/horen/voelen in orde, binnenafdichting ook.
Ik wil de boel weer monteren maar heb geen nieuwe pakking, en deze lijkt inderdaad moeilijk te vinden. Ik overweeg om deze pakking dan maar zelf te maken, maar twijfel over de dikte en over het materiaal. Ik dacht in eerste instantie aan kurk/neopreen 1.6mm, ofwel oliepapier 1mm. Die eerste is vast iets elastischer maar misschien is 1.6mm toch wat te dik. Heeft iemand van jullie een suggestie?
Verder:
Ook de U-bocht koelwaterslang van onderkant radiateur naar pomp is echt nagenoeg doorgescheurd; universele buigbare slang is nog niet zo makkelijk te vinden, maar MW kan dit stuk wel in Italie bestellen. Heeft iemand van jullie toevallig nog zo'n bocht liggen?
Mijn dank voor het meedenken!
Dion
De pakking zelf maken ,van verpakkingsmateriaal een weinig vloeibare pakking aan beide zijden ,klaar
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Dank je Koos voor je reactie
maar maakt die dikte veel uit? en het pakkingmateriaal? beter papier of juist beter kurk/neopreen?
mvg Dion
maar maakt die dikte veel uit? en het pakkingmateriaal? beter papier of juist beter kurk/neopreen?
mvg Dion
Ikzelf maak het van dik papier een stevige folder of zo iets
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
had er al een gemaakt van een six-pack kartonnetje, maar eigenlijk is de oude pakking nog heel netjes, dus met een beetje voeibare pakking (densitol of loctite 5926) denk ik dat ik 'm wel dichtkrijg.
Dank je voor de tips!
Dank je voor de tips!