Plexiglas kappen koplampen Zagato

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Charles

Plexiglas kappen koplampen Zagato

Unread post by Charles »

Lancisti,

Ik kan wat hulp gebruiken met het volgende:
Ik heb plexiglas kappen aangeschaft voor mijn Fulviasport 1,3 uit 1968. Het is me echter nog niet duidelijk hoe ze bevestigd moeten worden. Schroeven, lijmen of andere suggesties?
Ik heb de juiste S1 koplampomlijstingen met een sponning waar ze ook min of meer in passen (wringt nog een beetje maar dat valt wel aan te passen).
Graag jullie advies of ervaringen.

Alvast bedankt.

Groet,

Charles
Charles
Lancia Fulvia Sport 1,3 1968
FIAT Sportspider 124 1969
Innocenti Cooper 1300 1973
Land Rover 88 Series II 1960
Alfa Romeo 159SW 2007
JanH

Re: Plexiglas kappen koplampen Zagato

Unread post by JanH »

Die plexiglas kappen zijn nooit origineel door de fabriek geleverd, er is dus ook niet een "officiele" bevestigingswijze. Ik heb ze wel gemonteerd gezien met twee parkertjes, aan de uiteinden van de kap, precies op de knik. Voor die parker schroefjes moet je dus wel twee gaatjes boren in de omlijsting en dat is natuurlijk zonde. Ik heb zelf ook twee plastic kappen liggen die ik nooit gemonteerd heb op mijn S1, omdat ik geen gaten wil boren in de omlijsting. Ik houd mij aanbevolen voor een creatieve oplossing.
Jan
Jan
Charles

Unread post by Charles »

Bedankt voor je reactie; wie weet zijn er nog suggesties van andere Lancisti.
Inderdaad niet origineel geleverd maar wel in het oorspronkelijk ontwerp. Ercole Spada zegt in een interview (Boek Carlo Stella) "We gave the customer the ability and the responsability of fitting them as an option".
Niet dat ik dat al te letterlijk neem; ik vind ze gewoon mooi. :)
Charles
Lancia Fulvia Sport 1,3 1968
FIAT Sportspider 124 1969
Innocenti Cooper 1300 1973
Land Rover 88 Series II 1960
Alfa Romeo 159SW 2007
Lancia-hf

Unread post by Lancia-hf »

Beste Charles,
Het wordt toch boren denk ik. Alle zagatos met plexi kappen zitten vastgeboord. Als je het met kit of iets dergelijks zou doen is het ook niet origineel en krijg je het er nooit meer af. Ik neem ook aan dat je de kappen laat zitten. Gaatjes maakt dan niet uit. Ze zijn trouwens altijd weer dicht te solderen omdat de serie 1 koplamphuizen van koper zijn gemaakt.
Gr,
William
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”