Mijn Thesis werd gestolen

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rino

Mijn Thesis werd gestolen

Unread post by Rino »

Vandaag zondag 1 maart, een spannende voormiddag achter de rug. Zoals wekelijks op zondagmorgen ga ik uur baantjes trekken in het zwembad in Venlo. Daar werd mijn autosleutel gejat, en ja de auto.

Binnen het uur na aangifte bij de politie werd mijn auto gevonden door middel van het gps systeem. Zodra de auto kon worden gelocaliseerd is de politie erop afgegaan. De dieven zijn kunnen wegvluchten. Een beetje later reed de politie mijn auto weer voor aan het zwembad. Geen schade, alleen mobieltje kwijt, en de portemonnees van andere collega-zwemmers die eveneens bestolen werden in het zwembad. Mijn portemonnee en huissleutels die in het vakje links onder het stuur zaten hebben ze niet meegenomen. De politieman : "de dieven hebben zich mispakt aan deze complexe auto", nadat hij toegaf zelf lang gezocht te hebben om de bestuurderstoel in de voor hem juiste rijpositie te zetten. ;)

De reden waarom ik mijn verhaal hier kwijt wil is het volgende. Volgens de politie heeft iedere auto van dit kaliber een gps-identificatienummer. Aan de hand van dit nummer kan de politie eenvoudig de auto op internet volgen met een juistheid van 500 meter. Om de doeltreffendheid van het werk van de politie te bevorderen is het handig om het gps-identificatie-nummer meteen te kunnen ophoesten. Dus iedereen naar de dealer om die code !!!!!!!!

Ik hoop dat verder niemand dit hoeft mee te maken.

Met dank aan de politie Limburg-Noord. Rino
Rainmaker

Re: Mijn Thesis werd gestolen

Unread post by Rainmaker »

En ik maar denken dat een Thesis niet zo snel gestolen wordt vanwege zijn opvallende uiterlijk en beperkte aanwezigheid op de weg......

Ik hoop dat je auto verder niet beschadigd is door deze actie?

Ik ga het GPS-identificatienummer binnenkort bij de dealer opvragen.
Is er ook een manier om dat nummer zelf te achterhalen?

Groet,

Auke
Rino

Unread post by Rino »

Hoi Auke,

zelf de code achterhalen weet ik niet. Het chassisnummer van de auto zou moeten volstaan.

Nee verder geen schade. De politie vond het ook al vreemd dat ze zo'n exoot stelen, nog wel met een Belgisch kenteken in Nederland, valt nog eens extra op. Kan natuurlijk ook dat jongelui zoiets aantrekkelijk vinden om eens te gaan joy-riden. Kan ze overigens geen ongelijk geven ;-) Een beetje pret moet ook kunnen, toch.

Eind goed, al goed. Rino
gergely

Unread post by gergely »

toch houdt de thesis aantrekkingskracht....(:P)
het is nogal wat.... als de boel maar heel gebleven is...
Ik ga zeker even de identificatie navragen bij de dealer: ik heb nl een nieuwe connect en die zal mogelijk nog (nog)niet gerelateerd zijn aan het chassis-nummer...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
André

Unread post by André »

Pffff, dat is toch schrikken. Fijn te horen dat het bij het verlies van je mobieltje is gebleven Rino; (die portemonnee zal je nu ook wel voor het laatst in dat vakje hebben laten liggen ).Maar inderdaad; serieus rekening houden met diefstal van een Thesis doe je eigenlijk niet, dus bedankt voor de tip.Ik ga ook maar eens gauw achter die code aan.
Grt. André
krammer

Unread post by krammer »

Rino, wat een verhaal!! Goed te weten dat onze GPS de Thesis kan traceren. Ben trouwens wel benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat. Hoe doet de politie dat dan? En.. zouden we dat zelf ook kunnen?
Goed dat je je auto ongeschonden terug hebt gekregen. Kan je niet aangeven bij de politie dat je kofferbakslot het opeeens niet meer doet? -;) (voor de anderen: deze werkt niet naar behoren..)
Hugo
Rino

Unread post by Rino »

Hallo Hugo, het kofferdekselslot doet het inmiddels behoorlijk goed.

Of we dat zelf zouden kunnen traceren weet ik niet. En ik zou het eigenlijk niet willen : stel je voor dat je vrouw zit mee te koekeloeren op internet waar je naartoe rijdt, dat wil je toch niet :-)

Nou was het niet mijn bedoeling om iedereen op stang te jagen. Ik blijf erbij dat onze Thesis niet meteen populair is bij dieven, waarvan akte.

Ik heb een donker bruin voorgevoel dat het gaat om gasten die eens een keer een leuk ritje wilden maken. Mijn auto staat bijna iedere week op hetzelfde moment aan het zwembad. Gewoontes, dat is nergens goed voor.

salve, rino
Tiepolo20V

Unread post by Tiepolo20V »

Wat een verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen. Ook ik ga de GPS code toch maar even opvragen;-)
Ciao, René
P.S. Misschien eens een rendez-vous afspreken?
Thesis 2.4jtd 20V 185pk Elegante / Grigio Rossini / Poltrona Cognac / 18" Centenario velgen
Rino

Unread post by Rino »

Hallo,

ik heb dus vanmorgen meteen contact opgenomen met de Lancia-dealer om het verhaal te doen over het terugvinden van de auto dmv de ingebouwde gps. Volgens mijn dealer is dit enkel mogelijk als het daarvoor speciaal alarm is ingebouwd, die overigens behoorlijk duur is. Dit systeem met tweerichtingscommunicatie ontvangt de signalen van de gps-satelieten zoals iedereen inmiddels kent en stuurt signalen naar de satelieten. Dit laatste zorgt ervoor dat de auto kan gevolgd worden. Overigens zijn daar ook abonnementskosten aan verbonden.
Volgens mij is dit niet meer dan wat de transportsector, taxibedrijven,... gebruikt voor optimalisatie en controle van de ritten van hun voertuigen.

Het heeft dus geen zin om de dealers met de vraag naar de ID-code van je gps in je auto lastig te vallen.

Bij deze hebben we weer eens iets geleerd. Zorg vooral goed voor je autosleutel.

Rino
Rino

Unread post by Rino »

Hallo René, wat fijn weer eens iets van je te lezen. Inmiddels hoef je de dealer niet te bellen.
Je stelt een rendez-vous (in keurig Nederlands) voor. Wil je dan een collectieve Thesis-diefstal aan de broek ?
De lente piept, dus ja we moeten ons eens zien. Rijden we naar de Nürburgring voor een rondje ? Beter bespreken onder het geschikte onderwerp. Ik lanceer er wel eentje.
Rino
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”