Fulvia 1.2 / 1.3 HF

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
PaulK

Fulvia 1.2 / 1.3 HF

Unread post by PaulK »

Ik ben voor iemand op zoek naar een 1.2 of 1.3 HF in goede tot zeer goede staat. Wie weet er mogelijk ergens een te koop, of mogelijk in welke richting ik het moet zoeken.

Wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij aanschaf om te voorkomen dat het replica is...

Mvg
Paul
Jorn

Re: Fulvia 1.2 / 1.3 HF

Unread post by Jorn »

Via anciennes.net kun je er een vinden die in Frankrijk wordt aangeboden.

Succes,
Jorn
PaulK

Unread post by PaulK »

Dank je wel voor je suggestie Jorn. Daar zal ik zeer zeker wat meer informatie over gaan inwinnen.

Trouwens, hoe kun je de latere S2 1600 HF's (vanaf 1970) vergelijken met S1/ 1.2HF en 1.3HF's? Zijn die beter, minder, net zo interessant?

Reden waarom ik dat vraag is omdat er in Duitsland een 1600HF Lusso wordt aangeboden.
Jorn

Unread post by Jorn »

Dat hangt er denk ik van af wat je zoekt. Het is niet zo 1-2-3 te zeggen. Ik ben zelf niet echt bekend met serie 1 HF's aangezien deze tamelijk zeldzaam zijn.

Succes,
Jorn
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Waarom moet het per se een HF zijn, als ik vragen mag? Het klinkt niet alsof je er echt verstand van hebt, no offense.
PaulK

Unread post by PaulK »

Ik zoek een HF voor iemand in Ierland, die al een tijdje een Fulvia heeft en nu is gebeten door het virus en heel graag een echte HF wil.
Ondanks dat ik een gedegen kennis van allerlei klassiekers heb, heb ik op zich nog niet zo heel veel expertise met Lancia Fulvia's en dus ook zeker niet met HF's... dus vandaar dat ik me tot de echte experts heb gewend :-) om te voorkomen dat we worden beduveld door iemand die zijn gewone coupe wil laten doorgaan voor een zogenaamd echte HF, en ik moet zeggen dat ik al heel wat eerlijke, oprechte en bijzonder hulpvaardige reacties heb gekregen, waarvoor bij deze alvast heel erg bedankt!!!
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Aha, oké. Ik vroeg het omdat meer mensen direct vragen naar een HF, maar eigenlijk niet weten dat er ook een niet-HF bestaat, en zeker niet weten hoe die rijden. Veel succes met zoeken!
1600hf

Unread post by 1600hf »

Paul, zou als tussenpersoon mij niet wagen aan de oude HF's. Nergens staat beschreven wat ALLE verschillen zijn. Er is een boek dat voor waarheid wordt aangenomen, maar dat staat niet alles in en niet alles is correct. Voor je het weet komt er iemand langs die nog meer weet en vindt hij weer iets dat niet klopt.

Tweede serie 1600 zie ik weer als zeer aantrekkelijk. Voor mij nog steeds ondergewaardeerd in prijs, en ze zijn zeer onaantrekkelijk geweest om als replica te bouwen. Dat laatste omdat de onderdelen duur zijn.
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”