Lancia

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
Jan

Lancia

Unread post by Jan »

Dag belgische Lancisten,
voor een paar dagen ontvingen we zeer veel en zeer goed nieuws van Signore Marchione over Lancia en de toekomst van ons geliefkoosde merk.
Wat denken wij Belgen daarvan?
Wachten we inderdaad nog twee jaar om een Delta III te kopen?
Of een Lancia jeepke?
Of een Fulvia coupéke?
Een Phedra is een uitstekend alternatief voor eender welke 'Espace', en de Musa is een toonbeeld van hoe we Lancia weer Lancia maken met de middelen die er zijn. Ik weet het, een Integrale zal het nooit zijn, maar het helpt ons merk terug aan een aantal verkochte auto' binnen de Fiat-groep!
Niet achteruit kijken!
Viva Lancia
meuwes

Re: Lancia

Unread post by meuwes »

Beste Jan,

Inderdaad, waar blijven die mooie exemplaren........In een land met zo'n mooie bergen, moest men al lang een 4X4 gemaakt hebben !!! De Duiters, Japanners en Koreanen stekken die mooie Lancia voorbij !! Hoe lang moeten we nog wachten ? Ook de sportieve vloot laat op zich wachten. Wie staat er in hemelsnaam aan aan dat Lancia-roer dat niet wil draaien.....
Jan

Unread post by Jan »

Wist je dat Lancia ooit een 4-wielgestuurde 4X4 bouwde, met een Astura V8 motor. Toen wisten ze in Turijn de boekhouders nog in het hoekje te duwen en konden de 'petrol heads' nog hun ding doen. In plaats van de Thesis te beschouwen als een kleine mislukking (toch blijft het in mijn ogen een erg fijne auto die de verkopers echter niet verkocht kregen) zouden ze met de opgedane ervaring een hele mooie en begeesterende nieuwe Delta (of groter) moeten bouwen. Postief denken is over de Alpen soms ver te zoeken, problemen genoeg, maar oplossingen!
Het roer bij Lancia is inderdaad een tijdje onbemand gebleven! Het duitse marketing genie Demel (of zouden we hem niet beter van Kemel spreken ) wou het merk zelfs volledig laten verdwijnen. Gelukkig is hij verdwenen en heeft nieuwe baas Marchione (en dus ook Montezemolo) het belang van ons merk ingezien. Laat ons nu mmar eens zien of het hun echt menens is, Ypsilon Sport, Delta, Fulvia. Ik hoop het althans, en hoop doet leven.
Hoopvolle Lancia groeten,
Jan
sinaro

Unread post by sinaro »

Ik heb na het tijdperk van de integrale en de vierkante HF turbo's altijd het gevoel gehad dat er iets cruciaal aan de lancia wagens ontbrak. Door de robuste vierkante lijn uit de wagen te halen is hij niet alleen zijn karakter maar ook zijn stoere imago verloren. Bij de volgende generatie is het helemaal fout gelopen. een uitgebrede integrale meer met al zijn pk's maar een "top"versie van 176 pk voorwiel aangedreven en nog niet eens uitgebreed. Wat heb je aan een dashboard met een heleboel metertjes als je geen pk's en uitstraling hebt. Iedereen hoopte op een nog stoerder beest met extra pk's maar het was meer dan een terleurstelling. Wat er misgelopen is blijft natuurlijk de vraag waar niemand schuldig voor zal pleiten. De vraag die me nu parten speelt is of er nog ooit een delta op de markt zal komen die mijn integrale zal overtreffen.

Greetz Sinaro
Marc

Unread post by Marc »

Ik heb met pijn in het hart mijn Lybra JTD na 5 jaar leasing met 200.000 probleemloze km aan mijn zoon afgestaan. (Een gelukkige lancista erbij)
Als tussenoplossing heb ik nu een Alfa 147 jtd gekocht, daar geen enkel huidig Lancia model mij past: ofwel te groot, ofwel te klein, ofwel te hoog.
Hoewel deze Alfa best een zeer leuke wagen is, hoop ik hem ten gepasten tijde toch voor een nieuwe Lancia Delta te kunnen inruilen.
Dan zal ik na 4 Lancias terug Lancia kunnen rijden.
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”