Waar zitten de Belgische Lancia?

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
Van den Bergh Jochen

Waar zitten de Belgische Lancia?

Unread post by Van den Bergh Jochen »

Hallo iedereen,

is er nu niemand in België die met een Lancia rijd? Wij, mijn vader en ik, zijn in het bezit van een Lancia Gamma Coupé en een Berlina. Met de Coupé zijn we regelmatig op de baan. En krijgen veel beziens. Belgen, laat eens van jullie horen!!!!

Ciao,

Jochen
Ivo De Doncker

Re: Waar zitten de Belgische Lancia?

Unread post by Ivo De Doncker »

Dag Jochen,

Je bent gelukkig niet alleen in Belgie die Lancia weet te waarderen.
Alleen zijn we niet met zeer veel, maar dat hoeft niet om onze passie
te delen.
Ik zelf ben Lancia verkoper, en ben er trots op dit merk te mogen verkopen,
al kunnen we dat jammer genoeg niet van al mijn andere lancia-verkopers in
Belgie zeggen.

Groeten,

Ivo
Van den Bergh Jochen

Unread post by Van den Bergh Jochen »

Ivo, ben jij lid van de Belgische Lancia club? Zou daar mij graag bij aansluiten maar weet niet waar ik terecht kan.

Groeten, Jochen
Huib Geurink

Lancia Club Belgio

Unread post by Huib Geurink »

Zie de pagina van de International Association of Lancia Clubs. voor het contact adres van de Lancia Club Belgio
Bob Zwaenepoel

Unread post by Bob Zwaenepoel »

Dag Jochen,

U kunt er zeker van op aan dat er nog fanatieke Lancia-rijders zijn in België. Hier, ten Noorden van Antwerpen zijn er vele dagdagelijkse Lancia-chauffeurs.
Ikzelf heb 2 Dedra's Turbo Diesels versleten. Reuze wagentjes. Nu bol ik dagelijks rond met een Kappa 2,0 L. automatic. Een verschrikkelijk onderschatte wagen ! Maar enkele weken geleden is een jeugddroom van mij in vervulling gegaan. Ik schafte mij een Beta Coupé Volumex aan.
Schitterend model. Hij staat nu nog binnen - de winter weet je wel- maar zodra het weer beter wordt trek ik er de baan mee op. En het beestje gaat vooruit hoor !
Ik weet wel dat het merk Lancia bij veel jeugdige chauffeurs enkel wat wenkbrauwengefrons teweegbrengt. Maar de iets oudere garde - alhoewel - weet welke historie er achter het merk schuilt.
Mijn jonge medewerker geraakt ook stilaan in de ban van de Italianen.
Eens de microbe in je, geraak je ze nog moeilijk kwijt.
Groeten aan alle LancistiVan den Bergh Jochen schreef:
>
> Hallo iedereen,
>
>
> is er nu niemand in België die met een Lancia rijd? Wij, mijn
> vader en ik, zijn in het bezit van een Lancia Gamma Coupé en
> een Berlina. Met de Coupé zijn we regelmatig op de baan. En
> krijgen veel beziens. Belgen, laat eens van jullie horen!!!!
>
> Ciao,
>
> Jochen
Johny V

Unread post by Johny V »

in Juli '02 kocht ik een Dedra 1,9 TD LE stationwagon van '95.
met m'n 30 jaar rijervaring kan ik zeggen: dit is pas comfort en wegligging!

Prettige feestdagen aan alle Lancisti die dit lezen.
Johny
Jan the Augusta man

Unread post by Jan the Augusta man »

Nogmaals dag Jochen,
mijn familie rijd sinds 1933 onafgebroken met Lancia's. Van Lambda tot Kappa, we hebben ze allemaal ooit in onze famile gehad (of hebben we ze nog) behalve een Astura, een Artena, een Ardea en een S4.
Als dagelijks transport rijden mijn moeder(83jaar), mijn zussen, mijn vrouw, mijn schoonbroer en ikzelf met Lancia's. In Dilbeek zijn er dus nog een paar liefhebbers.
gegroet,
Jan
Peter Heremans

Unread post by Peter Heremans »

Ik ben van Antwerpen en een heb een aangeboren passie voor Italiaanse wagens(Lancia,Alfa).
Een Lancia Delta HPE HF van 1999 is mijn trotse bezit!(in beestig goede staat(hout vasthouden))
Mijn moeder heeft een Lancia Y 'Elefantino Rosso'!
Ons vader heeft een Alfa156 Sport Wagon.
Michael

Unread post by Michael »

Zelfs in Oost-Vlaanderen !
16 jaar geleden kennis gemaakt met een familie pure Lancisti en hun passie overgenomen. Nog altijd ben ik er Jan the Augusta man dankbaar voor.
Met mijn eerste centen een Delta gekocht (rosso monza!), een simpele 1.3 maar met een uitstraling om u tegen te zeggen. Daarna een modernere Delta en momenteel een Lybra. Heb verleden jaar zelfs mijn vrouw kunnen bekeren, weliswaar met een Zeta.
Nu maar hopen dat er terug wat sportiviteit in het merk geblazen wordt. HF, waar is de tijd ...

Groeten, Michael.
Gerd Heinrichs

Unread post by Gerd Heinrichs »

Hoi Ivo,

Heb jullie gelukkig wel weten te vinden. :)

Wacht overigens nog met smart op de nieuwe Phedra, al enig zicht op wanneer ? :)

ciao Gerd
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”