Themostaat vervangen
Themostaat vervangen
Nu moet die van mij denk ik ook gewisseld worden (temp bleef gisteren op de snelweg tussen de 50-60 staan), maar nu vraag ik me af of ik dat zelf ook zou kunnen. Ik heb geen sleutelervaring, moet ik erbij zeggen. Is dit erg moeijlijk?
Re: Themostaat vervangen
Volgens mij moet je er niet aan beginnen. Het is koud buiten en in de garage is het zo gepiept en kost het weinig.
Jur
ps, het zal dus wel niet zo moeilijk zijn...
Jur
ps, het zal dus wel niet zo moeilijk zijn...
Het licht aan het type motor of het makkelijk of moeilijk is.
Nu ja, hij geeft echt helemaal niks op. Hij zou toch ook bij 0 graden minstens 80 graden op moeten geven?
@ M.J. Evers Het is overigens een 2.0t 20v
@ M.J. Evers Het is overigens een 2.0t 20v
Hallo Eddo,
Tuurlijk, De mijne geeft bij dit weer( net nog )rond de 70 graden oplopend wanneer
je stil staat.
Op een stukje van 10km (15 min) met een kachelstand op 20 geeft mijn meter precies in het midden dus 90 graden aan. Veel thermostaten blijven gedeeltelijk "openstaan" (ouderdom...) zodat het veel te lang duurt totdat de motor op temperatuur komt, vooral in de winter. Het is belangrijk dat een motor z.s.m op bedrijfstemperatuur komt om o.a. extra slijtage en hoger benzineverbruik te voorkomen.
Die van mij komt nooit boven de 70 graden. Kan je zien of de thermostaat openstaat zonder hem te demonteren?
Mijn temperatuurmeter gaf 70 graden, heb de thermostaat en de zender door nieuwe vervangen.
Resultaat, meter geeft nog steeds 70 graden aan.
Ik geloof dat de Italiaanse electronica weer op speelt.
Ben wel wat gewend na ooit een Thema te hebben gehad en nu nog een Alfa Romeo Giulia Super 1972.
In ieder geval wordt het wel lekker warm binnen.
Resultaat, meter geeft nog steeds 70 graden aan.
Ik geloof dat de Italiaanse electronica weer op speelt.
Ben wel wat gewend na ooit een Thema te hebben gehad en nu nog een Alfa Romeo Giulia Super 1972.
In ieder geval wordt het wel lekker warm binnen.