Mijn richtingaanwijzer naar links blijft hangen. Naar rechts doet het wel gewoon.
Ik denk dat het iets mechanisch is maar is dit op te lossen zonder een nieuw mechanisme te kopen?
gr. Percy
richtingaanwijzer blijft hangen
Re: richtingaanwijzer blijft hangen
Laat ik nou denken dat alle Kappa rijders gewend zijn de richting aanwijzer een setje terug te geven.
Ik heb ooit mijn hele unit vervangen voor een andere 2e hands unit met cruise control. Zelfde probleem, als bij de eerste unit, naar links komt niet goed terug.
Het went snel dus ik vind het niet zo'n probleem. Maar nu je er over begint.....
Wie o wie?
Arie van Dijk.
Ik heb ooit mijn hele unit vervangen voor een andere 2e hands unit met cruise control. Zelfde probleem, als bij de eerste unit, naar links komt niet goed terug.
Het went snel dus ik vind het niet zo'n probleem. Maar nu je er over begint.....
Wie o wie?
Arie van Dijk.
Het is idd niet zo erg maar soms vergeet ik het en dan rij je een hele tijd met je knipperlicht aan.
Het is trouwens pas het laatste jaar en ik heb hem al 5 jaar
Het is trouwens pas het laatste jaar en ik heb hem al 5 jaar
Als je de zwarte kap van de stuurconsole er eens afhaalt? Het kan makkelijk dat hij daar achter blijft hangen...
Jur
Jur
Hij klikt duidelijk niet terug. dwz. Het klikje zit er ook niet meer in.
Ik heb even gekeken op de oude schakelaar, er zit een wit tonnetje om de stuur-as met aan elke kant een uitsparing. Deze schakelaar is 5 jaar gebruikt.
Het draaien van het tonnetje duwt de richting aanwijzer dmv een palletje terug in de neutrale stand.
Het palletje voor links waar het tonnetje tegen drukt (bovenste) is duidelijk afgesleten waardoor de uitsparing er net langs glipt. In het geheel lijkt ook speling te zitten.
Zo op het eerste gezicht te zien is alles massief en is het niet mogelijk het uit elkaar te halen.
Ik begin nog net niet over nippeltjes maar ik hoop dat het duidelijk is.

Arie van Dijk.
GA eens kijken bij Pieter van de Meer te Kootwijkerbroek! Die heeft zo vreselijk veel Kappa onderdelen liggen.