Het is een zwak punt, I know. Heb nu een nieuwe ervaring. Als ik de deuren met de afstandsbediening op slot doe, springt de auto na 2 tot 3 sec. gewoon weer open. Ook als ik de sleutel gebruik in een van de twee voorportieren en handmatig de boel op slot wil doen gebeurt dit.
Kent iemand een oplossing om het probleem te verhelpen en weet iemand wat de eventuele oorzaak is?
FHVL
Ook een kapot slot, maar dan anders
Re: Ook een kapot slot, maar dan anders
Ik had een paar weken geleden, toen het vrij koud was, precies hetzelfde.
Na korte "bestudering" van het probleem dacht ik dat het de rechter achterdeur unit was die steeds "terugsprong". Gelukkig was het na een paar keer proberen vanzelf over gegaan.
Zal wel een kapot cv motortje zijn denk ik. Maar ja, welke hè? Ongetwijfeld zal je vanavond hier wel de juiste tip krijgen!
Na korte "bestudering" van het probleem dacht ik dat het de rechter achterdeur unit was die steeds "terugsprong". Gelukkig was het na een paar keer proberen vanzelf over gegaan.
Zal wel een kapot cv motortje zijn denk ik. Maar ja, welke hè? Ongetwijfeld zal je vanavond hier wel de juiste tip krijgen!
Een bekend euvel is dat de vergrendeling van het tankklepje niet goed mee doet.
Heb deze ervaring alleen gehad wanneer één van de portieren niet goed gesloten was...
Suc6!
Suc6!
Alle portieren gecheckt, ook het benzine klepje bekeken. Ziet er allemaal normaal uit. Wat wel raar is is het feit dat als ik aan het rijden ben en de deuren op slot doe de boel wel gewoon dicht blijft???
Lijkt er dus op dat de vergrendeling op zich goed werkt. Alleen als ik parkeer wil die niet op slot. Werk tdit spul op software oid die ik kan resetten met de accu (lees ik wel eens wat over)?
Lijkt er dus op dat de vergrendeling op zich goed werkt. Alleen als ik parkeer wil die niet op slot. Werk tdit spul op software oid die ik kan resetten met de accu (lees ik wel eens wat over)?
Heel simpel te testen
Als de auto met de sleutel dicht gaat via de linker(voor) deur dan is de linker (voordeur)slot stuk.
Als het met de rechter(voor) deur op slot gaat dan is de rechter(voordeur) slot stuk.
Met de sleutel bedien je de slot mechanich en word niet aangestuurd door de vergrendelung unit .
Succes!
Als de auto met de sleutel dicht gaat via de linker(voor) deur dan is de linker (voordeur)slot stuk.
Als het met de rechter(voor) deur op slot gaat dan is de rechter(voordeur) slot stuk.
Met de sleutel bedien je de slot mechanich en word niet aangestuurd door de vergrendelung unit .
Succes!
Dank, dat is een helder verhaal. Is het slot links dan echt helemaal stuk of kan er iets vervangen worden waardoor de boel het weer doet. Een relais of zo?
Helaas is de is de slot compleet te koop en niet in onderdelen
te bestellen bij e Lancia dealer met de volgende onderdeel nummer : 82487457
Succes!
te bestellen bij e Lancia dealer met de volgende onderdeel nummer : 82487457
Succes!