HOERA GEVONDEN!! euuuh.... en nu?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Bas

HOERA GEVONDEN!! euuuh.... en nu?

Unread post by Bas »

Beste Lancisti,

Na dit forum te hebben volgespamd, internet afgespeurd en rondgebeld te hebben is het dan eindelijk gelukt! De deur in mijn kleur is gevonden en de deuk die nu nog prijkt op Jur's foto's van de meeting is binnenkort verleden tijd!

Hoewel... ik heb geen flauw idee hoe ik de deur moet demonteren, het raamwerk moet overzetten als ook het slotwerk en de hele troelala weer op mijn auto ga frunniken. Kortom, komende zaterdag ga ik weer eens fijn klussen en ik zou het bijzonder op prijs stellen als ik hier wat hulp zou kunnen krijgen.

Daarnaast lijkt het mij ook een leuk idee om mijn k van de nieuwere middenconsole en stuur te voorzien. Middenconsole is geen probleem, maar hoe zit dat met het stuur? Is dat te doen? Hoe werkt dat met de airbag overzetten?

Alvast dank weer voor de moeite, indien men het leuk vind kan ik wel wat pics uploaden van het komende knutselwerk.

Groeten,
Bas
Percy

Re: HOERA GEVONDEN!! euuuh.... en nu?

Unread post by Percy »

He Bas,

wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe middencosole? Bedoel je dat de nieuwe meer glimt?

gr. Percy
Bas

Unread post by Bas »

He Percy,

Ja klopt dat is eigenlijk het enige verschil. Ik vind het er minder nep uitzien.

Gr,
Bas
Corrado-Roma

Unread post by Corrado-Roma »

Bas, voor de manuals in het duits kijk dan op de volgende links: http://lanciakappa.extra.hu/letoltesek/ ... pair-I.pdf
http://lanciakappa.extra.hu/letoltesek/ ... air-II.pdf
Hier kun je vinden heo de deuren gede- en gemonteerd worden...en wat betreft de middenconsole staat er op deze website een verhaal met fotos hoe eea. gepimpt kan worden (eigenlijk gaat het om het vervangen van de automaat hendel). Suc6.....
Bas

Unread post by Bas »

Dank allen voor de tips!

Er is een kansje dat Gerrit de deur ook heeft dus daar ga ik morgen kijken. Hoop het wel, want hij wil mij wel helpen de deur er even in te zetten!

Blijkt het een andere kleur te zijn dan ga ik als nog lekker knutselen met hulp van jullie links.
Groet,
Bas
Bas

Unread post by Bas »

Ik heb uiteindelijk de deur gekocht die helemaal kaal was. Het weekend besteed aan knutselen en de deur zit erin.

Het raammotortje levert wel een probleem op. Als ik deze probeer vast te zetten past ie niet. Ik krijg de motor niet bij de 4 gaten in de deur, hij zit zeg maar scheef. Hierdoor kan ik 1 schroef vastzetten. Het lijkt alsof de arm te hoog uitkomt waardoor deze niet op het raam past. De armen zelf bewegen kan niet, zit muur vast. Nu vastgeklungeld, wat ervoor zorgt dat het raam elke dag een halve centimeter zakt.

Tweede probleem :)
In het midden van de deurophanging zit een scharnier-veer-dinges die ervoor zorgt dat de deur openblijft. Ik moest deze overzetten, omdat de andere deur helemaal kaal was. Dit moest van binnen naar buiten. Paste niet want in nieuwe deur is de opening kleiner. de pen uiteindelijk uitgeboord, nu kan wel door het kleinere gat. Het idee was om de pen er weer in te slaan, maar het geval is uit blijven staan, de veer is te strak om een terug te duwen waardoor het hele ding niet in mijn gemonteerde deur past! Iemand tips?

Tot slot windgeruis. Na montage genereert de deur nu wat lawaai aan de bovenkant. deels te wijten aan het raam. Rest moet rubbers zijn. Iemand hier nog een tip voor?

Vanavond weer verder klussen op de autohobbyclub op mijn werk. Op het programma staat nieuwe velgen monteren, balanceren misschien en glimmende middenconsole erin zetten. Dan rest mij nog een grote beurt als er weer wat euro's zijn en is de k helemaal het baasje :D
Groet,
Bas
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”