Toen ik mijn Lancia Kappa '95 kocht werkten de achteruitrijlichten en de achtermistlampen niet. Deze zitten op de achterklep. Bleek dat de kabelboom naar de achterkant van de klep breuken vertoonde. De inwendige draden wel te verstaan. Het stuk dat loopt van de achterklep de auto in. Oorzaak: het vele open en dicht doen doet de draden steeds op en neer bewegen waardoor er breuken ontstaan.
De breuken zijn er uit gehaald en de draden weer aan elkaar gesoldeerd. Nu blijkt er toch weer een breuk ergens te zitten want de achteruitrijlichten vallen weer weg.
Het lijkt mij slimmer om nu het hele pakket draden maar te vervangen maar ik weet niet tot hoever die de auto inlopen. Zit er ergens een koppelingsstuk onder de hoedenplank of zo? En tref ik dat ook aan in de achterklep. Wie heeft hier ervaring mee?
Kabelboom achterklep Kappa
Re: Kabelboom achterklep Kappa
Pieter,
In de achterklep lopen de draden rechtstreeks naar de achterlichtunits.
Onder hoedenplank zit idd een stekker. Weet alleen niet meer of t in de auto was of in de kofferbak.
Heb onlangs een k gesloopt, dat is mijn ervaring
De kabelboom is bij deze k ook al eens gerepareerd, maar misschien toch makkelijk om "off-line" een boompje te maken??
In de achterklep lopen de draden rechtstreeks naar de achterlichtunits.
Onder hoedenplank zit idd een stekker. Weet alleen niet meer of t in de auto was of in de kofferbak.
Heb onlangs een k gesloopt, dat is mijn ervaring

De kabelboom is bij deze k ook al eens gerepareerd, maar misschien toch makkelijk om "off-line" een boompje te maken??
Re: Kabelboom achterklep Kappa
de stekker zit onder de hoedenplank als je de koffer induikt aan de linkerkant vlakbij de ovale sparingen je kunt door de folie heen snijden en zo bij de stekker komen, heb hem ook zo vernieuwd
g luc
g luc