Bij mijn Kappa 2.0 blijft het toerental hangen. Als ik rijd en het gas loslaat blijft de motor hangen in het toerental. Als ik de koppeling dan intrap loopt hij op spontaan op naar +/- 3000 toeren. Als ik kort een beetje extra gas geeft zakt het weer terug naar stationair.
Als hij langer stationair staat te draaien begint hij soms spontaan op te lopen naar +/-3000 toeren. Weer even kort gas geven en hij zakt terug naar stationair.
Het probleem doet zich eens in de paar weken voor. Soms dus een hele tijd niet en dan heb ik er weer een paar dagen last van.
Wat kan dit zijn?
Toerental blijft hangen en loopt spontaan op
Re: Toerental blijft hangen en loopt spontaan op
Storing in de computer!
Ff laten resetten bij de dealer (dus niet de simpele reset met de accupolen tegen elkaar).
Jur
Ff laten resetten bij de dealer (dus niet de simpele reset met de accupolen tegen elkaar).
Jur
De computer is gereset bij de garage maar het heeft jammer genoeg niet geholpen. De computer gaf volgens de monteur een storing in de lucht massa meter. Tijdelijk een andere geprobeerd maar het probleem bleef.
Nu zouden ze echt moeten gaan zoeken, en omdat ze een fiat garage zijn (overigens wel een goeie hoor) gaat dat denk ik erg veel tijd kosten. Alleen al de diagnose stekker zoeken bij mijn Kappa kostte ze al een hoop tijd...
Misschien nog andere suggesties?
Nu zouden ze echt moeten gaan zoeken, en omdat ze een fiat garage zijn (overigens wel een goeie hoor) gaat dat denk ik erg veel tijd kosten. Alleen al de diagnose stekker zoeken bij mijn Kappa kostte ze al een hoop tijd...
Misschien nog andere suggesties?
Nu is het echt een probleem geworden. Als ik de auto start gaat het toerental varieren tussen 600 en 1500 toeren, net alsof er de hele tijd door kort achter elkaar gas wordt gegeven.
En als ik zelf gas geef, gebeurt er helemaal niks! Het toerental blijft op dezelfde manier heen en weer gaan en verder niets.
Ik kan nu niet meer rijden met mijn Kappa.
Het lijkt er op dat ik er iemand bij moet gaan halen, of kan ik nog iets vervangen om het op te lossen?
En als ik zelf gas geef, gebeurt er helemaal niks! Het toerental blijft op dezelfde manier heen en weer gaan en verder niets.
Ik kan nu niet meer rijden met mijn Kappa.

Het lijkt er op dat ik er iemand bij moet gaan halen, of kan ik nog iets vervangen om het op te lossen?