2.0 of toch 2.4?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Werner

2.0 of toch 2.4?

Unread post by Werner »

Hoi,
Ik rij sinds 3 jaar kappa en moet zeggen, wat een geweldige maar ondergewaardeerde wagen!
Heb op dit moment een 2.0-20v met vialle LPI installatie en 350.000 km op de klok, zonder problemen. Wagen rijdt nog steeds super, heb nog nooit een auto gereden die zo betrouwbaar is. Hij heeft me nog nooit laten staan in die 3 jaar. En dan maar zeggen dat die italianen onbetrouwbaar zijn....
Ook voor lange afstanden draait ie zijn hand niet om, zo zijn we 2x op vakantie geweest naar Italie, waarvan 1x naar Elba, 1x naar Zwitserland op wintersport, en een keer naar Noorwegen.
Ik heb er nu ruim 350.000 km op staan en ben dus toch wel een beetje aan het kijken naar een mogelijke opvolger. Er zal toch een keer wat stuk gaan??? Eigenlijk zou ik graag een coupe hebben hierna, want je moet er even aan wennen, maar hij wordt steeds fraaier vind ik. Bijkomend voordeel is dat je dan echt iets exclusiefs hebt, want coupe's kom je zelden tegen in het straatbeeld.
Mijn vraag is eigenlijk wat lekkerder rijdt, een 2.0-20v turbo, of een 2.4-20v? En moet ik wel of niet gaan voor een automaat? Lijkt me wel erg relaxed rijden, zo'n automaat.

Als iemand een coupe weet te staan voor een redelijke prijs, liefst met LPI, hou ik me aanbevolen.
Ik zit erover te denken om mijn huidige kappa dan in onderdelen te verkopen, want waarschijnlijk zit er niemand te wachten op een wagen met 350-400.000 km op de klok, alhoewel hij misschien ook nog wel de 500-of 600.000 km zal halen...
De vialle LPI-installatie is dan eventueel ook los te koop, is daar interesse voor?

Groet Werner
jorgen

Re: 2.0 of toch 2.4?

Unread post by jorgen »

Hallo Werner,