2.0 of toch 2.4?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Werner

2.0 of toch 2.4?

Unread post by Werner »

Hoi,
Ik rij sinds 3 jaar kappa en moet zeggen, wat een geweldige maar ondergewaardeerde wagen!
Heb op dit moment een 2.0-20v met vialle LPI installatie en 350.000 km op de klok, zonder problemen. Wagen rijdt nog steeds super, heb nog nooit een auto gereden die zo betrouwbaar is. Hij heeft me nog nooit laten staan in die 3 jaar. En dan maar zeggen dat die italianen onbetrouwbaar zijn....
Ook voor lange afstanden draait ie zijn hand niet om, zo zijn we 2x op vakantie geweest naar Italie, waarvan 1x naar Elba, 1x naar Zwitserland op wintersport, en een keer naar Noorwegen.
Ik heb er nu ruim 350.000 km op staan en ben dus toch wel een beetje aan het kijken naar een mogelijke opvolger. Er zal toch een keer wat stuk gaan??? Eigenlijk zou ik graag een coupe hebben hierna, want je moet er even aan wennen, maar hij wordt steeds fraaier vind ik. Bijkomend voordeel is dat je dan echt iets exclusiefs hebt, want coupe's kom je zelden tegen in het straatbeeld.
Mijn vraag is eigenlijk wat lekkerder rijdt, een 2.0-20v turbo, of een 2.4-20v? En moet ik wel of niet gaan voor een automaat? Lijkt me wel erg relaxed rijden, zo'n automaat.

Als iemand een coupe weet te staan voor een redelijke prijs, liefst met LPI, hou ik me aanbevolen.
Ik zit erover te denken om mijn huidige kappa dan in onderdelen te verkopen, want waarschijnlijk zit er niemand te wachten op een wagen met 350-400.000 km op de klok, alhoewel hij misschien ook nog wel de 500-of 600.000 km zal halen...
De vialle LPI-installatie is dan eventueel ook los te koop, is daar interesse voor?

Groet Werner
jorgen

Re: 2.0 of toch 2.4?

Unread post by jorgen »

Hallo Werner,

Ik weet niet wat in jouw ogen een redelijke prijs is maar ik heb de 2.4 Coupe van mijn vrouw dus net voor 6000,= te koop gezet. Heeft nu 184.000 gelopen , in januari heeft ie groot onderhoud gehad (remmen uitlaat ) en ik heb er pas een nieuwe koppeling in laten zetten. Auto heeft Poltrona Frau leder.
Wellicht kun je de Vialle installatie gewoon om (laten) bouwen...... tis maar een idee :-)

Overigens, een Turbo 20V lijkt mij wel het hoogst haalbare maar volgens mij zijn die wel heel moeilijk uit te halen? De 2.4 loopt in elk geval heerlijk soepel en is snel genoeg.
Ralph

Unread post by Ralph »

Voor de degelijkheid en rijcomfort zou ik de 2.4 nemen. Inderdaad een mooie auto
aldo

Unread post by aldo »

2.4 un motore senza problemi
Eddo

Unread post by Eddo »

eh, heeren, gaan wij hier nu met droge ogen zeggen dat de 2.4 te prefereren is boven 2.0 (20v) Turbo?

Ik had eerst de 2.4 en heb nu de 2.0t en ik kan je vertellen; Er is niet beter. Hij is snel, zuinig (vooral ivm zijn pk's) en rijdt zowel soepel als harttt. Hierbij niets afdoend aan de 2.4, ook mooi...
Percy

Unread post by Percy »

Maar kun je in de lpi installatie in een kappa turbo bouwen? Rijd dat dan goed?
al

Unread post by al »

LPG en turbo is wel wat riskant. LPG heeft hogere uitlaattemperatuur en dat is nou net waar een turbo niet op zit te wachten. kan gewoon wel, want ze verkopen die systemen wel. Als je er vialle LPI op kunt krijgen is dat extra mooi, want die spuit vloeibaar LPG in waardoor je 5% vermogenswinst hebt.
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Wij hebben een K SW 2.4 op LPI van Vialle....Die gaaaaat. Ondanks het gewicht van de SW. Top ligt ver boven de 200kmh en de motor sleurt de auto flink vooruit, ook met zware aanhangers e.d.

Een vriend van mij heeft een K Turbo 20V en dat is voor mij de ultieme K. Dat rijdt super en wordt door geen enkele voorwielaangedreven auto geevenaard. Het is het einde van de ontwikkeling van de turbomotoren bij Lancia en tevens het beste wat ze konden maken.

Ik droom over een 2.4 Turbo!
Bas

Unread post by Bas »

*Droomt dan even door met een Scaglietti 3.5 met turbo*

"zwijmel"
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”