Hoi,
Ik heb een probleem met mijn Linkerbuitenspiegel. Het wil niet inklappen. Als ik op het knop druk dan komt er een raar ratelend geluid van de spiegel terwijl Recht gewoon prima inklapt. Kan het tandwieltje versleten zijn en kan die vervangen worden?
Groetjes Piet
Linkerbuitenspiegel klapt niet in
Re: Linkerbuitenspiegel klapt niet in
Piet, dit gebeurt wel vaker. je moet m ff demonteren en de bewegende delen smeren met siliconenvet oid. Als het motortje loopt slipt het getande riempje en dat is wat je hoort. Schroeven van de kap zitten aan de onderkant. Er moet ergens op het forum nog een heel (ouder) verhaal staan over spiegels incl. demontage instructies en over vervangen van de electronica. Suc6....
Beste Piet, ik heb FF gekeken en er staan twee spiegelverhalen op het forum, tw:
Autospiegels dd. 17-05-07 en inklapbare buitenspiegels dd. 08-05-07. Meer info is haast onmogelijk.....
Autospiegels dd. 17-05-07 en inklapbare buitenspiegels dd. 08-05-07. Meer info is haast onmogelijk.....
Beste Piet,
Uit welk bouwjaar is jou Kappa?
Bij mijn 2l uit '96 had ik een soortgelijk probleem.
Het wormwiel wat op het motortje zit slipt dan over de as.
Helemaal netjes is het niet, maar ik heb het complete tandwielkastje uit elkaar gehaald, alles opnieuw 'ingevet' (vaseline) en het wormwiel met secondelijm vastgelijmt op de motoras.
Het werkt nu weer helemaal top!
In een van die topics die je kan vinden op het forum heb ik hiervan wel eens een beschrijving gegeven geloof ik.
Succes in ieder geval.
Uit welk bouwjaar is jou Kappa?
Bij mijn 2l uit '96 had ik een soortgelijk probleem.
Het wormwiel wat op het motortje zit slipt dan over de as.
Helemaal netjes is het niet, maar ik heb het complete tandwielkastje uit elkaar gehaald, alles opnieuw 'ingevet' (vaseline) en het wormwiel met secondelijm vastgelijmt op de motoras.
Het werkt nu weer helemaal top!

In een van die topics die je kan vinden op het forum heb ik hiervan wel eens een beschrijving gegeven geloof ik.
Succes in ieder geval.
Mij Kappa is ook van 96.
Maar ik heb de spiegelhuis los gemaakt. Alles schoon gemaakt en ingevet maar doet niets. Misschien is de motor toch defekt. Ik denk dat ik toch maar even moet gaan zoeken naar een andere motor.
Gr. Piet
Maar ik heb de spiegelhuis los gemaakt. Alles schoon gemaakt en ingevet maar doet niets. Misschien is de motor toch defekt. Ik denk dat ik toch maar even moet gaan zoeken naar een andere motor.
Gr. Piet
Piet,
Ik heb nog werkende spiegels liggen.
Hoef je alleen de kap over te zetten...
Ik heb nog werkende spiegels liggen.
Hoef je alleen de kap over te zetten...
Piet, het kan ook zijn dat de diodes die genoemd worden in het verhaal van 08-05-07 gesneuveld zijn. Ik weet natuurlijk niet hoever je electrische kennis gaat maar alvorens te vervangen: meet de motor eens door met een universeelmeter (of laat het doen door een kennis) daarme kun je ook de diodes controleren.