Deur Kappa Coupe
Deur Kappa Coupe
Beste mensen,
Het raam mechanisme in mijn kappa coupe doet raar. Bij het zakken van het raam loopt hij vast, moet dan een klein stukje omhoog, kan dan weer verder omlaag en loopt weer vast, moet weer een stukje omhoog en kan dan helemaal omlaag.
Enig idee?
Ik wil de deur open maken, maar ben niet zo technisch. Volgens mij moet ik eerst het plastic achter de opener eraf schuiven (naar rechts?) en dan gaan schroeven. Is er ergens een handleiding hiervoor?
Eddo
Het raam mechanisme in mijn kappa coupe doet raar. Bij het zakken van het raam loopt hij vast, moet dan een klein stukje omhoog, kan dan weer verder omlaag en loopt weer vast, moet weer een stukje omhoog en kan dan helemaal omlaag.
Enig idee?
Ik wil de deur open maken, maar ben niet zo technisch. Volgens mij moet ik eerst het plastic achter de opener eraf schuiven (naar rechts?) en dan gaan schroeven. Is er ergens een handleiding hiervoor?
Eddo
Re: Deur Kappa Coupe
Overigens reeds de Duitse service& repair manual gevonden. Voor zover mijn Duits gaat, staat echter niets in over de coupe (misschien heeft iemand de Engelse manual?).
heb enkele maanden geleden hetzelfde probleem gehad met mijn Kappa coupe, heb ineens een nieuwe motor laten installeren: kostprijs bij de offciele Lancia-dealer: 390 euro, zonder plaatsen.......
Het verschil in de deuren zal niet zo schokkend zijn, dus als je de handleiding volgt krijg je e.a. er wel uit. Toevallig vorige week zelf gedaan en het valt best mee. (je moet wel een torx bit hebben). Voor het motortje eens bij OSB een gereviseerde vragen. Scheelt bergen en wellicht krijg je een nieuwe mee voor de prijs van een gebruikte.
Als de motoren gelijk zijn aan die van een sedan heb ik er nog wel liggen...
Bij interesse volstaat een mailtje
Bas
Bij interesse volstaat een mailtje

Bas
Ok, ik ga klussen, mar voor ik een motortje ga halen, lijkt dit wel op een motorprobleem? Het lijkt mij meer een kabeltje dat dubbel ligt of iets. Niemand heeft toevallig een tekening of iets van zo'n motoriek, of wel?
Misschien dat de ruit niet meer zo vast zit als het hoort en bij het zakken wat kantelt of scheef gaat waardoor hij aan de zijkanten in de geleiders gaat wringen?
Spuit anders eens wat silleconespray in de geleiding-rails misschien helpt dat.
Succes
Spuit anders eens wat silleconespray in de geleiding-rails misschien helpt dat.
Succes
Hi Marcel,
Dat zei iemand anders ook al, maar daarvoor moet ik (neem ik aan) eerst de bekleding afmonteren, toch?
Dat zei iemand anders ook al, maar daarvoor moet ik (neem ik aan) eerst de bekleding afmonteren, toch?
Euh, of ik lees er weer overheen OF het is nog niet 'bericht'.
Maar goed, nee hoor, je hoeft niets te demonteren, gewoon het raam open en dan in de raamstijl dat spul spuiten. Wel uitkijken voor de bekleding IN de auto.
Baat het niet, schaadt het niet.
Maar goed, nee hoor, je hoeft niets te demonteren, gewoon het raam open en dan in de raamstijl dat spul spuiten. Wel uitkijken voor de bekleding IN de auto.
Baat het niet, schaadt het niet.
Beste Eddo geef je e-mail maar dan stuur ik je de paginas uit het werkplaatshandboek met de tekeningen van de deuren. Weliswaar van de sedan maar het mechaniek in de voordeur is gelijk, alleen de bekleding is anders. Suc6....