Kan iemand mij helpen of dit realiseerbaar is .
Zoniet wie zou mij kunnen helpen aan een nieuwe motor.
Alvast bedankt,
Guido
is lybra motor 2.0 20V vervangbaar door kappa motor 2.0 20V
Re: is lybra motor 2.0 20V vervangbaar door kappa motor 2.0 20V
Beste Guido, een 100% antwoord kan ik je niet geven, maar in principe is het ja. Het blok is hetzelfde, dat geldt in principe voor alle 5 cilinder Fiat/Alfa/Lancia motoren, maar dat wil niet altijd zeggen dat alle boutgaten en aansluitingen op Lybra en Kappa blok hetzelfde zijn, er zullen uitvoeringsverschillen zijn. De vraag is of die zo groot zijn dat het niet gaat. Er zitten dus een aantal "maren" aan. Die moet je nauwkeurig bekijken, tw.: Versnellingsbak/differentieel: enige optie lijkt mij de oude uit je Lybra over te zetten aan het Kappa blok, dus splitsen bij de koppeling. Daar zit gelijk het mogelijk grootste probleem, zijn vliegwiel koppeling en bediening gelijk of overzetbaar? Motorophanging/subframe moet je sowieso overzetten, en inlaat/uitlaat spruitstukken, pompen stuurbekrachtiging en airco ed. allemaal overzetten. Dat geldt ook voor andere opgebouwde delen, zoals thermostaathuis en evt. slangaansluitingen die net in een iets andere richting kunnen staan. Kijk eerst eens goed bij een sloper en vergelijk voordat je beslist. En eea. hangt ook af van je eigen handigheid, niet bestaande boutgaten kun je boren en tappen, overtollige afsluiten indien nodig, etc. Maar 't houdt natuurlijk ergens op....Suc6...
Re: is lybra motor 2.0 20V vervangbaar door kappa motor 2.0 20V
dit is 100procent mogelyk