Portierverlichting Lancia Kappa

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Piet

Portierverlichting Lancia Kappa

Unread post by Piet »

Ik heb een Lancia Kappa uit 1996. Het volgende probleem doet zich voor met de binnenverlichting en de portierverlichting. Als ik de linkerportier open doe dan werkt de portierverlichting en de binnenverlichting niet zoal het hoort. Soms wel soms niet. Nu zoek ik de schakelaar om het probleem te verhelpen. Maar ik kan de schakelaar niet vinden.Waar moet ik de schakelaar zoeken of werkt het op en andere manier?

Wie kan mij het antwoord geven?

Groetjes Piet
marc

Re: Portierverlichting Lancia Kappa

Unread post by marc »

Beste Piet,

De schakelaar zit verborgen in het hele slot mechaniek. Ik had hetzelfde probleem, toen ik het mechaniek wisselde omdat deze ook niet meer werkte. Werkte ook de verlichting weer naar behoren.

Helaas is het niet mogelijk om het mechaniek zelf open te maken. Als je het werkend wilt maken dan zul je het mechaniek moeten wisselen.

Groetjes,

Marc
Jur

Unread post by Jur »

Welkom bij de club. Volgens mij hebben we dit allemaal (behalve Marc dan).
Jur
Paul

Unread post by Paul »

Neehoor, ik heb er ook geen probleem mee! (Althans, nog niet........)
Jos

Unread post by Jos »

Hetzelfde probleem. Een tijd lang deed ie 't soms wel en soms niet, zowel de bestuurderskant als de bijrijderskant. De laatste tijd laat ie het helemaal afweten. Maar ja, het gaat om een Kappa van '95, daar mag je niet alles meer van verlangen. De rest functioneert gelukkig prima, maar dat mag ook wel met een gereviseerde motor!

Jos
Rob

Unread post by Rob »

Bij mijn Kappa uit 96 gaat de binnenverlichting bij de voeten wel altijd branden bij het openen van een voorportier maar de hemelverlichting gaat pas branden als beide deuren geopend worden. Bij het sluiten van een willekeurig portier als de verlichting eenmaal brandt dan blijft deze branden totdat beide deuren gesloten zijn. Ook vreemd toch?

Rob.
Piet

Unread post by Piet »

Bedankt voor al jullie reacties, ik ga net zolang door tot het probleem verholpen is, want verder ben ik ruimschoots tevreden over de auto en rij er alle dagen met alle plezier in, licht of geen licht tot het probleem verholpen is doop ik hem om tot "Lancia Kapnah".

Piet
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”