Kappa lijstje

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Bartoli

Kappa lijstje

Unread post by Bartoli »

Beste Forum bezoekers,

Even een berichtje van een happy kappa rijder. Tijdje terug begon er getik uit mijn motor en ben vorige week langs een plaatselijke garage (lees: beetje smoezelig) geweest omdat die vlak bij me werk was. Deze aardige man vertelde me dat ik al een tijdje zonder olie reed en dat daardoor wellicht de (hydrolische?) kleppen uit het ritme zijn gegaan (1 dan tenminste). Olie bijgevuld, nieuwe oliefilter en een blikje van 't een of ander om de kleppen eerder in het gareel te krijgen. Hij wees mij er ook op dat de distributieriem aan vervanging toe was (ribbels zijn duidelijk zichtbaar aan de buitenkant van riem). Een dag nadat hij dat gezegd had hoor ik ook een gepiep uit de omhulzing van de riem komen, lijkt mij een spanrol die op het punt staat eruit te vallen of zoiets.

Mijn vragen:

1) wat kan dat getik zijn en als het een klep is waar kan ik daar goed maar tegen een redelijke prijs (dus geen dealer) naar laten kijken. (omgeving Amsterdam)
2) waar kan ik voor een goede prijs/kwaliteit verhouding de riem laten vervangen. Uit hoeveel 'riemen' bestaat de kappa, ik lees vaak iets over de multi-riem....
3) Voor de onderdelen verzamelaars onder ons: Ik ben opzoek naar binnenwerk glas van de rechter buitenspiegel (grijze kappe) en het beroemde versnellingspookje dat bij mij onthoofd is. (email aub)

Bedankt Lancisti om deze Kappa liefhebber op de weg te houden.

Bartoli
Giancarlo

Re: Kappa lijstje

Unread post by Giancarlo »

krukas lager(s) stuk..
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Als je zonder olie rijdt, moet je wel heel veel geluk hebben om geen blijvende schade aan je blok te hebben. Waarschijnlijk is het getik een krukas/drijfstang lager en dan is het wachten op het moment dat je hele blok in de soep draait.
Ik zou me dus niet zo druk maken om de distributieriem, maar eerst eens kijken wat er nu echt aan de hand is.
dirk

Unread post by dirk »

heb 14 dagen geleden mijn distributieriem laten vervangen, het zijn er eigenlijk 2, een grote, die eerst moet vervangen worden, dan zie je of ook de kleine moet vervangen worden, maar gezien de motor dan toch al open en bloot ligt.........heb ze laten vervangen in een officiele Lancia-garage gezien de verkregen garantie van 1 jaar: kostprijs 834 euro !!
Bob

Unread post by Bob »

Dit is dan geen V6.
Vanwege extra Autoexpert (verlengde fabrieks) garantie moet ik deze werkzaamheden aan mijn Kcoupe (deze week) bij een officiele Lancia garage laten uitvoeren, prijzen varieren tussen euro 1100 en 1300. Ik laat gelijk de bougies vervangen (max. 100.000km) deze kosten komen er nog bij, euro 30 - 40/stuk.
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Ik heb overigens eind vorig jaar de riemen, rollen e.d. van mijnThema vervangen (vergelijkbare operatie) en dat kostte 300 euro aan onderdelen en 400 euro aan tijd. Hierbij moest de garage extra werk uitvoeren aangezien een heel aantal inbusbouten niet los te krijgen waren.
dirk

Unread post by dirk »

Kcoupé van '99...5 cylinder
Bartoli

Unread post by Bartoli »

Mmm,. dat klinkt allemaal erg hoopgevend (not)

Ik denk dat ik hem maar ff langs Halan breng (Lancia Amsterdam) voor een goede check up, of kennen jullie een betere?. ai ai ai, not again (ik heb al eens te veel uitgegeven aan een Dedra....) Let the Lancia gods be with me.

Ik vertel de uitkomst binnenkort

ciao B.
Robert

Unread post by Robert »

Sterkte. Zit zelf ook bij Halan. Niet goedkoop, maar naar mijn idee wel kundig. Je kunt ook nog Wassenberg in A'dam proberen. Zelf geen ervaring mee, maar kleiner en persoonlijker denk ik. Ken iemand met een delta die zweert bij Wassenberg.

Succes.

Robert
Flip

Unread post by Flip »

Ietsje uit de buurt: Auto Europa Italia in Hem (NH), zorgen heel goed voor mijn K.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”