(rem)probleem Kappa

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
René

(rem)probleem Kappa

Unread post by René »

Beste mede Kappa bezitters,

Heb sinds van de week een remprobleem met m'n Kappa (2.0 LS van 11-'97), het begon met het branden van het uitroepteken lampje op het dashboard (remvloeistofniveau te laag), heb daarna 250 ml remvloeistof bijgevuld (tot max.) en van de week na het testen van de remmen (paar keer hard remmen) achter elkaar was ik alweer aardig wat remvloeistof kwijt, het lijkt nu of ik bij stevig remmen bijna door de remmen heentrap (te laag remvloeistofniveau). Het wordt mij een beetje te gevaarlijk dus dat zal een bezoekje aan de dealer worden. 2 maanden geleden is al de hulpkoppelingcilinder vervangen.

Iemand enig idee wat dit euvel zou kunnen zijn?

Ben erg benieuwd (eigenlijk niet) wat me te wachten staat.
M.J. Evers

Re: (rem)probleem Kappa

Unread post by M.J. Evers »

Loop gewoon de hele remmerij na, het lekt ergens behoorlijk, dus dat moet je zien.

Ik heb 1x iets dergelijks meegemaakt; 1x remmen en alles weg; toen was de remcylinder van een achterwiel lek, de rubberen O-ring dichtte niet meer af.

Ik denk dat je het moet zoeken in een doorgerotte remleiding.
René

Re: (rem)probleem Kappa

Unread post by René »

De aansluiting van de remleiding bij het wiel linksvoor was gescheurd, tis inmiddels verholpen.

Is wel levensgevaarlijk trouwens als die aansluiting kapot is, remmen deed ie bijna niet en hij trok enorm naar rechts.

Ter info, aan de rechterkant (voor) zitten inmiddels ook haarscheurtjes, dus bij de volgende APK van mn auto (in september) is die kant ook aan de beurt voor vervanging (een deel van de remleiding zal dan vervangen worden).

Iig bedankt voor de reactie.

Groetjes,

René de Vos
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”