vervangen portierslot

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Pieter

vervangen portierslot

Unread post by Pieter »

Mijn linkerportierslot wil niet goed meer dicht en open. Handmatig zowel als elektrisch. Waarschijnlijk moet ik het vervangen. Als ik het slotmechanisme vervang kan ik mijn huidige sleutel dan blijven gebruiken? En waar haal ik zo goedkoop mogelijk een nieuw slotmechanisme ( of 2e hands)?
Pieter

Re: vervangen portierslot

Unread post by Pieter »

Weet iemand verder hoe ik het slot moet vervangen vanaf het moment dat ik het front van de deur heb?
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Uit het slotmechanisme kun je de sleutel ingang verwijderen en overzetten naar het nieuwe slot.

Kijk eens op www.lanciafora.nl daar staat het werkplaatshanboek van (o.a.) de K! Kun je gratis downloaden.
Marcel

Unread post by Marcel »

Misschien een stomme opmerking maar is het geen idee om het slot van het linker portier te vervangen voor het rechter?

Over het algemeen maak je de deur toch 9 van de 10x aan de linkerzijde open...
Maar goed rondom werkende sloten is ook wat voor te zeggen en als je toch de boel open hebt...

Saluti!
Pieter

Unread post by Pieter »

't is gelukt.. 2 hands slot geregeld bij demontagebedrijf en in een halfuurtje zat het erin. Sluit weer als vanouds ( nee beter zelfs)

Thnx voor de tip MJ Evers
j.j.c.hoogeveen@planet.nl

Unread post by j.j.c.hoogeveen@planet.nl »

Bij welk demontagebedrijf heb je het slot gekocht? Ik zit met hetzelfde euvel.

Groeten Jacques
Pieter

Unread post by Pieter »

Bij een bedrijf in Twijzel in Friesland via onderdelenzoeker. Als je via onderdelenzoeker je vraag neerlegt wordt er bij 250 demontagebedrijven in Nederland voor je gezocht. Heeft iemand het onderdeel liggen dan krijg je daar bericht over. Je betaalt een wel een extra bedragje aan verzendkosten of je moet het zelf gaan halen. Zoek er daarom één in de buurt van je woonplaats. Zo ben ik ook al aan inklapbare buitenspiegels gekomen. Verder heb je ook nog partfinder.nl. Probeer het daar ook eens. Succes !
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”